۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
ایران و عراق ظرفیت تولید محصول مشترک را دارند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ایران و عراق ظرفیت تولید محصول مشترک را دارند

اهواز- عموری، نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: این دو کشور دوست و همسایه همواره ظرفیت و توانمندی لازم برای تولید محصولات مشترک را دارند.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دیدار اخیر خود با «محمدکاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار کرد: عراق یکی از کشورهای دوست و همسایه ایران است که تشابهات فرهنگی و مذهبی نزدیکی به یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: این تشابهات باعث شده تا این کشورها در عرصه‌های مختلف اقتصادی وارد همکاری شوند که از جمله آن می‌توان به تولید محصولات مشترک برای مصرف داخلی و یا صادرات مجدد اشاره کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تصریح کرد: از ابتدای امسال، هیات‌های تجاری تخصصی با محوریت اتاق بازرگانی اهواز وارد کشورمان شده‌اند و زمینه‌های جدید و مختلفی برای شروع همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق فراهم شده است.

عموری با تاکید بر اینکه همواره ایران از نیروی انسانی متخصص و دانش فنی-مهندسی توانمندی برخوردار است، گفت: توانمندی‌های ایران در کنار سرمایه گذاری‌های فعالان اقتصادی عراق می‌تواند سبب توسعه مبادلات تجاری و انجام تولید محصولات مشترک شود.

وی با اشاره به حمایت‌های «محمد کاظم آل صادق»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی مشترک بیان کرد: حمایت‌های سفارت کشورمان می‌تواند روند اجرایی شدن توافقات و پیگیری‌های لازم برای تحقق همکاری‌های مشترک را تسریع دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان کرد: در دیدار با سفر کشورمان در بغداد، موضوع ایجاد مرکز تجاری کشورمان در عراق نیز مورد بررسی قرار گرفت تا هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این مرکز به منظور ارائه خدمات مطلوب و کاربردی به فعالان اقتصادی کشورمان باشیم.

کد خبر: ۲۰۵٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha