۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
رسپینا فروش ویژه بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را آغاز کرد!

رسپینا فروش ویژه بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را آغاز کرد!

آغاز طرح فروش ویژه بلیط هواپیما با تضمین قیمت تا پایان سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. در این طرح امکان خرید بلیط پرواز برای مسیرهای مختلف داخلی و خارجی با گارانتی قیمت وجود دارد.

به گزارش بازار، رسپینا با اعلام فروش فوق العاده بلیط های هواپیما همراه با تخفیف آن هم در روزهای پایانی سال با شروع سفرهای نوروزی و امکان افزایش تعرفه بلیط ها، توجه زیادی به خود جلب کرده است. همچنین رسپینا با تاکید بر موضوع تضمین قیمت، سعی در فراهم کردن امکان خرید بلیط هواپیما را برای همه اقشار جامعه دارد. در ادامه به جزئیات دقیق این طرح و چگونگی بهره مندی از آن را بررسی کرده ایم.

به نقل از خبرگزاری صمت نیوز طرح فروش بلیط هواپیما رسپینا همراه با تخفیف ۲ الی ۵ درصدی از تابستان امسال (۱۴۰۱) آغاز شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد. این در حالی است که از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبرهایی در رابطه با افزایش قیمت بلیط ها در پایان سال به گوش می رسد. محمد محمدی بخش اعلام کرده است درخواست افزایش قیمت بلیط ها را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده و در انتظار تصویب و در پی آن اعمال نرخ های جدید هستند. اما در پاسخ به تعدادی از ایرلاین ها که از ۲ هفته پیش ۳۰ درصد قیمت پروازها را افزایش داده اند و حاضر به بازپرداخت مبلغ اضافی به مسافران نیستند، بیان کرد: افزایش تعرفه بلیط های هواپیما توسط ستاد تنظیم بازار به طور قانونی در حال انجام است و هر مقدار افزایش قیمت بعد از تصویب و تایید در ستاد تنظیم بازار قابل اجرا می باشد.

آموزش خرید بلیط هواپیما رسپینا در طرح فروش فوق العاده

مسافران برای برخورداری از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا می توانند با مراجعه به وب سایت respina۲۴.ir در صفحه بلیط هواپیما بعد از مشخص کردن مبدا، مقصد و ثبت تاریخ مورد نظر، از میان لیست پروازهای پیشنهادی بلیط های هواپیما که برچسب تضمین قیمت دارند را انتخاب کنند و با ادامه مراحل رزرو موفق به خرید بلیط هواپیما شوند.

رسپینا فروش ویژه بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را آغاز کرد!

چگونگی گارانتی قیمت در طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا

رسپینا به منظور اطمینان خاطر مسافران بهای بلیط هواپیما و ارزان بودن آن را تضمین کرده است. به نحوی که اگر مسافری بعد از رزرو بلیط هواپیما از رسپینا همان بلیط را در سایتی دیگر با قیمت ارزران تر مشاهده کرد می تواند ۲ برابر اختلاف قیمت را از رسپینا دریافت کند.‌ لازم به ذکر است، به دلیل تفاوت بلیط هواپیما در زمان رزرو و نوع پرواز که بر قیمت آن تاثیر چشمگیری دارد، باید صحت این مورد بررسی و سپس تایید شود.

میزان تخفیف رسپینا بر روی هر بلیط چقدر است؟

تخفیفی که رسپینا در این طرح به هر بلیط اختصاص داده است مبلغ دقیق و ثابتی نیست بلکه به صورت درصدی است و میزان آن را ۲ الی ۵ درصد اعلام کرده است. درصد تخفیف بر روی هر بلیط بسته به میزان تقاضا در آن مسیر متغیر است. به عبارتی بلیط هواپیما در مسیرهای پر تردد که با تقاضای زیادی از سوی مسافران همراه است از درصد تخفیف کمتری برخوردار می شود و در مقابل در مسیرهای کم تردد که تقاضای کمی برای سفر در آن وجود دارد، درصد تخفیف بیشتری به بلیط های هواپیما تعلق می گیرد.

مهلت استفاده از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا

همان طور که در ابتدا به آن اشاره شد رسپینا طرح فروش فوق العاده بلیط هواپیما خود را از تابستان سال جاری (۱۴۰۱) آغاز کرده است و به موجب استقبال زیاد از سوی مسافران تا پایان امسال تمدید شد. به علاوه با وجود تقویم پروازی در سایت رسپینا که امکان مشاهده پروازها تا ۲ ماه آینده در آن فراهم شده است، مسافران می توانند از همین الان برای سفرهای نوروزی بلیط هواپیما خود را رزرو کنند. بدین ترتیب مسافران علاوه بر برخورداری از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا نیز نگرانی بابت تکمیل ظرفیت پروازها در تعطیلات آخر سال را نخواهند داشت.

رسپینا فروش ویژه بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را آغاز کرد!

تخفیف ویژه رسپینا برای پرواز سیستمی و چارتر   

در بلیط های چارتر به دلیل نوسان قیمت و تفاوت قوانین و مقرارت شرکت های چارتر کنند بلیط هواپیما، امکان ارائه تخفیف و یا تضمین قیمت وجود ندارد. به همین منظور رسپینا طرح فروش ویژه بلیط هواپیما همراه با تخفیف و گارانتی قیمت خود را تنها برای بلیط های سیستمی ارائه کرده است، زیرا قیمت گذاری در این بلیط ها ثابت بوده و کمتر دچار افزایش و کاهس می شوند. بنابراین مسافران هنگام رزرو بلیط هواپیما از سایت رسپینا باید دقت لازم را داشته باشند که تنها بلیط های سیستمی دارای برچسب تضمین قیمت را خریداری کنند.

تفاوت پروازهای داخلی و خارجی در طرح فروش فوق العاده بلیط هواپیما رسپینا

طرح فروش فوق العاده در رسپینا، تمام پروازهای داخلی را پوشش می دهد و مسافران می توانند برای پرواز از کوچک ترین شهرها به بزرگترین شهرها و بالعکس از تخفیف ۲ الی ۵ درصدی همراه با گارانتی قیمت بهره مند شوند. اما این طرح در کلیه پروازهای خارجی اجرایی نبوده و تنها مسیرهای پر تردد که با تقاضای زیادی از سوی مسافر همراه است شامل این طرح می شوند. به عنوان مثال مسافران پروازهای مشهد استانبول یا تهران نجف می توانند با اطمینان از قیمت تا ۵ درصد ارزانتر بلیط هواپیما خود را با استفاده از این طرح رزرو کنند.

کدام مسافران مشمول استفاده از طرح فروش ویژه بلیط هواپیما رسپینا می شوند؟

طرح فروش بلیط هواپیما با تخفیف و گارانتی قیمت در رسپینا برای همه افراد در تمام اقشار جامعه قابل استفاده است. حتی اتباع غیر ایرانی نیز می توانند هنگام رزرو به جای کد ملی، شماره پاسپورت خود را وارد کنند و بلیط هواپمیا خود را تا ۵٪ ارزان تر از سایر شرکت های خدمات گردشگری و مسافرتی رزرو کنند.

طبق خبرگزاری صمت، رسپینا تخفیف و گارانتی قیمت خود را در رابطه با هزینه بلیط هواپیما کودک و نوزاد اعمال کرده است. البته این میزان تخفیف به غیر از کاهش قیمتی است که ایرلاین ها برای بلیط های کودکان و نوزادان در نظر گرفته اند. ناگفته نماند که تخفیف ایرلاین ها تنها شامل بلیط های سیستمی است و بلیط های چارتر به دلیل ثابت نبودن قیمت، نرخ کودک ندارند.

رسپینا فروش ویژه بلیط هواپیما با گارانتی قیمت را آغاز کرد!

طرح فروش فوق العاده با گارانتی قیمت شامل سایر خدمات رسپینا هم می شود؟

خدماتی که رسپینا به مسافران ارائه می دهد تنها مربوط به بلیط هواپیما نیست و شامل بلیط سایر وسایل نقلیه (قطار و اتوبوس) و هتل و تور نیز می شود. اما طرح ویژه گارانتی قیمت رسپینا تنها منوط به فروش بلیط هواپیماست و در حال حاضر امکان اعمال تخفیف برای سایر خدمات وجود ندارد. به ویژه سرویس قطار که قیمت گذاری آن از سوی شرکت های ریلی معروفی همچون رجا و فدک تعیین می شود و تغییر و تخفیف در قیمت آن امکان پذیر نیست.  

کد خبر: ۲۰۴٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha