۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
افزایش ۵۰ درصدی تولیدات کشاورزی در انبار غله اردبیل
فرماندار بیله‌سوار خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی تولیدات کشاورزی در انبار غله اردبیل

اردبیل - فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: بیله‌سوار که به انبار غله شمالغرب معروف است با افزایش ۵۰ درصدی تولیدات کشاورزی و تحول اقتصادی روبروست.

حسن قبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شهرستان بیله سوار که یکی از مناطق مستعد کشت محصولات متنوع کشاورزی است، از خرداد ماه شاهد برداشت محصولات خواهد بود تا غلات باکیفیت و مطلوب آن راهی بازار شود.

وی معروفیت این شهرستان را به داشتن گندم، جو و عدس ارگانیک و پاک دانست و خاطرنشان کرد: از ۸۰ هزار هکتار اراضی آبی و دیم این شهرستان بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم برداشت خواهد شد که از هم اکنون مراکز خرید تدارک دیده شده تا کشاورزان در تحویل محصولات خود با مشکلی روبرو نشوند.

فرماندار بیله‌سوار بیان کرد: در کنار مراکز دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها سعی شده تا با کمترین مشکل محصولات متنوع کشاورزان با قیمت تضمینی اعلام شده خریداری شده و در ماه‌های آینده به سیلوها و انبارهای مورد نظر حمل شود.

قبادی تولید ۲۵ هزار تن جو و ۵ هزار تن کلزا را در این شهرستان حاصلخیز یادآور شد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده غله و تعاون روستایی با استقرار اکیپ‌های خود از اوایل خردادماه کار خرید را با سرعت و دقت انجام خواهند داد تا شاهد صف‌های طولانی در تحویل محصول کشاورزان اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: قیمت تضمینی کلزا ۴۶۶۰ تومان، گندم ۲۵۰۰ تومان و جو ۱۶۳۰ تومان تعیین شده که مراکز خرید موظفند با خرید محصول کشاورزان نسبت به تامین منابع مورد نیاز و پرداخت مبلغ نیز در کوتاهترین زمان اقدام کنند.

کشاورزی نوین در بیله‌سوار تقویت شده است
فرماندار بیله‌سوار از مجهز شدن عمده اراضی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری را به شکل یکپارچه خبر داد و گفت: در این بخش با سرمایه‌گذاری انجام شده در سال‌های اخیر تولید محصولات با کیفیت مناسب و صرفه‌جوئی در مصرف آب اتفاق افتاده است.

قبادی افزود: در کنار حمایت از کشاورزان منطقه در تولید محصولات متنوع کشت گلخانه‌ای نیز در دستور کار قرار گرفته و بخشی از فعالان اقتصادی این شهرستان برای راه‌اندازی مجتمع‌های گلخانه‌ای اعلام آمادگی کرده‌اند که در سال جهش تولید رویکرد ما حمایت از این سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات کم بهره به آنهاست.

کد خبر: ۲۰٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha