۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
صادرات ۱۰۰ هزار تن مرکبات نیازمند ۲ هزار میلیارد نقدینگی است
در گفتگو با بازار؛

صادرات ۱۰۰ هزار تن مرکبات نیازمند ۲ هزار میلیارد نقدینگی است

ساری- قلی زاده، مدیرعامل پایانه صادراتی مازندران با بیان این که صادرات ۱۰۰ هزار تن مرکبات نیازمند دو هزار میلیارد تومان نقدینگی است، گفت: تامین این اعتبار از سوی بانک‌ها با مشکل روبرو است.

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که هزینه حمل ونقل دریایی بسیار پایین از صادرات زمینی است، گفت: برای حمل ونقل دریایی نیازمند به تناژ بالایی از کالاها هستیم و باید آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به ارسال اولین محموله مرکبات از طریق کشتی به روسیه گفت: کشتی های مورد نیاز حمل ونقل مرکبات کانتینری بوده که ظرفیت آن بیش از هزار و ۵۰۰ تن است.

وی با عنوان این که نیازمند ورود کشتی های مورد نیاز در بندر امیرآباد هستیم، گفت: تجهیز این بندر به راه آهن و رو - رو می تواند قابلیت ها و ظرفیت صادراتی را ارتقاء دهد.

قلی زاده با اظهار این که مازندران امکانات مورد نیاز برای تجارت میلیون تنی را ندارد، گفت: برای صادرات ۳۰۰ تن مرکبات ۱۰۰ هزار دلار معادل ۲.۵ میلیارد تومان هزینه گمرکات باید پرداخت شود.

وی گفت: انجام ۱۰۰ هزار تن صادرات مرکبات نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار و نقدینگی است و هیچ یک از بانک های ما توان تامین این نقدینگی را ندارند درحالی که اگر فروش محصول به درستی صورت گیرد منجر به رشد قیمت ها می شود.

این تاجر و بازرگان با تاکید براین که صادرات باید استانداردسازی شود، گفت: روسیه بزرگترین بازار است و باید الزامات ورود به این بازار نظیر بهره گیری از حمل ونقل دریایی و تامین تجهیزات را فراهم کنیم.

وی اجاره و یا خرید کشتی های دست ودوم را از جمله راهکارها برای رونق تجارت دریایی ذکر کرد.

کد خبر: ۲۰۲٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha