۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
یک هزار کارگر قزوینی آسیب دیده از کرونا بسته معیشتی دریافت کردند
معاون اقتصادی استانداری قزوین:

یک هزار کارگر قزوینی آسیب دیده از کرونا بسته معیشتی دریافت کردند

قزوین - معاون اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به اختصاص بسته معیشتی به یک هزار کارگر آسیب دیده از کرونا در استان، گفت: ارزش این بسته‌ها معادل دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، عیسی قبادی شامگاه دوشنبه در حاشیه توزیع بسته‌های کمک معیشتی به کارگران قزوین که با حضور مسئولان استانی و نمایندگانی از جامعه کارگری و کارفرمایی برگزار شد، اظهار داشت: توزیع  یک هزار بسته معیشتی به کارگران آسیب دیده از کرونا در استان به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اقدامات ارزنده‌ای است که در این حوزه انجام شده است و قطعا می‌تواند در فشار اقتصادی موجود بر اقشار ضعیف جامعه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان قزوین موجی از همدلی و کمک مومنانه ایجاد شده است، گفت: مردم قزوین پیش از این نیز در حوادث و اتفاقات گوناگون همراهی خوبی در این عرصه نشان داده‌اند که در اتفاقات اخیر کشور و شیوع بیماری کرونا نیز این تلاش و همدلی را به خوبی در استان مشاهده کردیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: جامعه کارفرمایی و خیرین استان در این حوزه جزو پیشگامان بودند و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی به آسیب دیدگان از کرونا از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شده است.

قبادی گفت: تا زمانی که مشکلات اقتصادی و فشار بر اقشار ضعیف جامعه ادامه دارد تلاش و نیت ما برای خدمت رسانی به این قشر ادامه خواهد داشت و مطمئن هستیم با این شیوه قطعا روزهای بهتری در انتظار ما در جامعه خواهد بود.

کارگران روزمزد بیشترین خسارت را از شیوع کرونا دیدند

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی قزوین گفت: قطعا شیوع بیماری کرونا و بیکاری عده زیادی از کارگران در استان توانست فشار مالی زیادی بر اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر تحمیل کند که اجرای رزمایش کمک مومنانه توانست بخشی از این فشارها را تعدیل کند.

علی‌اصغر آهنی‌ها افزود: فرمایش هوشمندانه مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان برای کنترل این اوضاع باعث شد اقشار مختلفبرای کمک و مشارکت در این عرصه به میدان آیند و امروز خوشحالیم که خیرین فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی  قزوین نیز در کنار سایر اقشار برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از شیوع این بیماری حاضر شدند.

وی گفت: برخی از تدابیر دولت نظیر اختصاص بیمه بیکاری به کارگران توانست کمک خوبی در این بخش باشد اما متاسفانه کارگران روزمزدی که جامعه گسترده‌ای هم هستند از این مسئله محروم و دچار مشکلات اقتصادی شدند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی قزوین عنوان کرد: توزیع یک هزار بشته معیشتی در بین کارگران آسیب دیده از شیوع کرونا از این اقدامات است که هر بسته به ارزش ۲۵۰ هزار تومان شامل برنج، حبوبات، روغن و مواد بهداشتی تهیه و در اختیار کارگران قرار گرفت.

کد خبر: ۲۰٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha