۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
راهکار سازمان غذا و دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو عنوان کرد

راهکار سازمان غذا و دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی

مهرعلیان، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو با اشاره به کاهش منابع ارزی این سازمان در سال ۹۹، گفت: به منظور شفافیت بیشتر، ثبت سفارش های ارسالی به بانک مرکزی درمورد تخصیص ارز ترجیحی روی سایت سازمان بارگذاری و قابل دسترسی خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت بهداشت، غلامحسین مهرعلیان، اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی سازمان غذاودارو در سال جدید نسبت به سال ۹۸، یک میلیارد دلار کاهش یافته است، تلاش سازمان این است که با دقت بالا ارز ترجیحی را به نحوی در اختیار تامین کنندگان قرار دهد که بخش بزرگی از جامعه هدف پوشش داده شود.
 
وی با اشاره به اینکه موافقت وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پیشنهاد سازمان غذاودارو مبنی بر اعلام میزان و چگونگی تخصیص ارز ترجیحی به شرکت‌های دارویی گامی دیگر در جهت شفافیت بیشتر در وزارت بهداشت است، افزود: سازمان غذاودارو در راستای شفاف‌سازی فرایندهای خود در سال جدید، تمام لیست های ثبت سفارش ارسالی به بانک مرکزی و تخصیص ارز را در سایت سازمان بارگذاری خواهد کرد تا همه ذی نفعان به آن دسترسی داشته باشند.
 
مدیرکل دارو سازمان غذاودارو  هدف از این اقدام را باتوجه به محدودیت شدید منابع ارزی، شفافیت در تصمیم گیری ها و عدالت در تخصیص ارز دانست.  
 
وی خاطرنشان کرد: آنچه مهمترین رکن تصمیم‌گیری در تخصیص و اولویت بندی ارز محسوب می‌شود؛ تأمین دارو، موجودی محصول و ماده اولیه مورد نیاز بازار خواهد بود، بطوریکه محصولاتی که در صدر نیاز جامعه قرار دارند، در اولویت تخصیص ارز  جهت تامین قرار خواهند گرفت.
 
گفتنی است، پیش تر نیز بنا بر اعلام دکتر شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو، درخصوص ارز دولتی تخصیصی به شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز این اقدام صورت گرفته بود.

کد خبر: ۱۹٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha