۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
سهم ۳۹.۶ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی خبر داد

سهم ۳۹.۶ درصدی پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی سهم پتروشیمی‌ها از صادرات غیرنفتی را در ۶ ماه نخست ۱۴۰۱ برابر با ۳۹.۶ درصد اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، احمد مهدوی ابهری امروز (سه‌شنبه، ۲۴ آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران، پتروشیمی را صنعت پر مزیت کشور خواند که برای توسعه اقتصادی پایدار باید توجه ویژه به آن داشت، اظهار کرد: این صنعت بود که در دهه ۹۰ در تحریم اولیه و پس از آن با خروج ترامپ از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و تشدید جنگ اقتصادی، توانست با تولید، صادرات و ارزآوری به کمک اقتصاد کشور بیاید.

وی افزود: پتروشیمی‌های ایران مشکلی در صادرات محصولات پتروشیمی ندارند و حتی گاهی محصولات صادراتی را پیش‌فروش هم می‌کنند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه دنیا امروز به سمت استفاده از فناوری‌های نو و تبدیل محصولات پتروشیمی به ارزش افزوده می‌رود، ادامه داد: محصولات پتروشیمی امروز جایگاهی ویژه‌ در زندگی روزمره مردم دارد و هرروز نیز رو به افزایش است بنابراین نگاه اقتصادی لزوم کمک به این صنعت را حکم می‌کند.

مهدوی با اشاره به اینکه هنوز زنجیره ارزش در کشور به اندازه کافی رشد نکرده است، گفت: امروز ۳۹.۶ درصد از صادرات غیرنفتی در۶ ماه نخست امسال متعلق به صنعت پتروشیمی است بنابراین چشم‌انداز ۱۴۰ میلیون تنی ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۴ با کمک دولت، مجلس و مسئولان تحقق‌پذیر است.

وی به ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار واحد صنعتی پایین‌دستی وابسته به محصولات پتروشیمی اشاره و اظهار کرد: ۶ تا ۷ میلیارد دلار انواع محصول پتروشیمی در داخل فروخته می‌شود که صنایع تکمیلی آن را به کالای نهایی برای استفاده داخل و صادرات تبدیل می‌کنند.

کد خبر: ۱۸۷٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha