۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در ۹۰۰ شهر
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های ویلایی در ۹۰۰ شهر

وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین برای ساخت خانه‌های یک طبقه در ۹۰۰ شهر طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه املاک ۵۶۰ هزار خانه خالی برای اخذ مالیات شناسایی شد.

به گزارش بازار، رستم قاسمی امروز (چهارشنبه) در مراسم آغاز اجرای عملیات ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید، اظهار کرد: در بخش حمل و نقلی کارهای بزرگی در دست انجام است و دیدارهای خارجی برای سرعت بخشی به ترانزیت افزایش یافته است؛ در عین حال در بخش مسکن نیز در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با تشریح برنامه‌های بخش مسکن افزود: شب گذشته جلسه مسکنی با رییس جمهوری داشتیم. وضعیت مسکن شرایط خوبی ندارد و امروز سهم عمده درآمد مردم صرف هزینه بخش مسکن می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت بخشی به ساخت مسکن باید در اولویت باشد، گفت: در تابستان امسال در بازار اجاره شاهد مشکلات مردم بودیم و اگر نتوانیم عرضه و تقاضای مسکن را به هم نزدیک کنیم، برای بازار اجاره هم نمی‌توانیم کاری کنیم.

قاسمی به جلسه مردمی روز گذشته خود اشاره کرد و گفت: نگران زوج‌های جوانی شدم که در شرایط سخت و نگران‌کننده‌ای از نظر وضعیت مسکن هستند.

وی ادامه داد: با شرایط جدید که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است، ساخت خانه‌های یک طبقه در شهرهای دارای زمین در حال انجام است. در ۹۰۰ شهر زمین داریم و امکان واگذاری آن وجود دارد. واگذاری زمین‌ها در هفته‌های آینده آغاز می‌شود و در صورت تمکن مالی ساخت با خود مردم است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مشارکت دادن مردم در ساخت مسکن، به روند اجرای نهضت ملی مسکن نیز سرعت می‌دهیم.

به گفته قاسمی، گام نخست نهضت ملی مسکن در شهرسازی جدید ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای حل مشکل مسکن خانوارها، درخواست کردیم تا شرکت عمران به ساخت واحدها سرعت دهد.

وی همچنین از همکاری برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی در تامین زمین برای ساخت مسکن قدردانی کرد و گفت: هم‌زمان در جلسه شب گذشته با رییس جمهوری، برای تکمیل سامانه اسکان و املاک تا پایان سال تصمیم‌گیری شد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم و هم‌زمان ۶۰ هزار نفر نسبت به وضعیت سکونتی ملک خود در سامانه اسکان و املاک اعتراض کردند، اما سازمان امور مالیاتی باید برای باقی خانه‌های خالی قبض‌های مالیاتی را صادر کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha