۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
چک‌های برگشتی نباید مانع جهش تولید شود/حذف سود مرکب به نفع تولید است
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

چک‌های برگشتی نباید مانع جهش تولید شود/حذف سود مرکب به نفع تولید است

اردبیل - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: چک‌های برگشتی تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این روزهای سخت نباید مانعی در تحقق شعار سال با نام جهش تولید شود.

حسین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با شیوع کرونا صاحبان واحدهای تولیدی در سه ماه اخیر بیشترین ضرر و زیان را متحمل شده‌اند و در این اوضاع در کنار استمهال بازپرداخت بدهی‌ها و تزریق منابع جدید در کمک به این فعالان اقتصادی باید مشکل چک‌های برگشتی نیز برطرف شود.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارشی که بانک‌ها اعلام کردند، ۹۰ درصد چک‌های برگشتی با توافق طرفین حل و فصل شده ولی انتظار می‌رود همچنان این روند حمایتی ادامه یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: با تداوم شرایط کرونا در ماه‌های آینده ضرورت دارد تدبیری ملی در حمایت از واحدهای تولیدی اندیشیده شود تا آن ها برای بازگشت به چرخه تولید مشکلی نداشته باشند.

پیرموذن افزود: انباشت اقساط بانکی و پرداخت آن به یکباره از توان تولیدکنندگان و صنعتگران استان خارج است و ضرورت دارد در سالجاری تدبیری اندیشیده شود تا با تقسیط مجدد بدهی‌ها شرایط واحدهای تولیدی واقع‌بینانه در نظر گرفته شود.

حذف سود مرکب به نفع تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از حذف سود مرکب در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: اتاق ایران پیشنهاد کرده تا در نیمه اول امسال تمامی پرداختی تولیدکنندگان به مالیات، تامین اجتماعی و بانک‌ها متوقف شود تا با یک تصمیم‌گیری منطقی اقدامات موثری به نفع تولیدکنندگان اتخاذ شود.

پیرموذن گفت: به عنوان نماینده بخش خصوصی در اتاق اردبیل کمیته بررسی پیامدهای کرونا تشکیل شده و تلاشمان بر این است تا پیشنهادات اهالی صنعت و تولید را به گوش مسئولان کشوری نیز برسانیم.

وی به انباشت تولید در برخی از واحدها و عدم صادرات آن اشاره و اظهار کرد: با بازگشایی مرزهای کشورهای هدف صادرات امیدواریم به تدریج این روند تسهیل شده و بیشتر از این مجموعه‌های تولیدی متضرر نشوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: فعالان بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی از شیوع کرونا لطمه دیده‌اند و در همه این بخش‌ها انتظار حمایت عملی از دولت و اعمال بخشودگی‌ها وجود دارد که در این زمینه نباید قصور و کوتاهی روی دهد.
 

کد خبر: ۱۷٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha