۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
اصلاح الگوی کشت در همدان با اجرای طرح کشاورزی قراردادی
فیلم استان‌ها؛

اصلاح الگوی کشت در همدان با اجرای طرح کشاورزی قراردادی

همدان- ضرورت اصلاح الگوی کشت در همدان توجه بیشتر به اجرای کشاورزی قراردادی را مورد تاکید قرار داده تا آنجا که کشاورزانی که محصولات مورد قرارداد با جهاد کشاورزی را کشت کنند مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های قراردادی است، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و محدودیت آب در همدان محصولات استراتژیکی برای استان تعریف شده و ما به سمت کشاورزی قراردادی حرکت می‌کنیم.

رضا بهراملو با تأکید بر اینکه در کشاورزی قراردادی کشاورزان مورد حمایت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: کشاورزانی که محصولات مورد قرارداد با جهاد کشاورزی را کشت می‌کنند مورد حمایت سازمان قرار خواهند گرفت و کشت‌ها به سمت محصولاتی که مدنظر جهادکشاورزی است سوق داده می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته در کشت گندم کشاورزی قراردادی در استان همدان انجام گرفت، افزود: کشاورزی قراردادی الگویی از کشاورزی است که قبل از کشت سازمان یا تشکل‌ها با کشاورز قراردادی بسته و کود، بذر و نهاده داده می‌شود و در نهایت خریدار محصول تولیدی خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه در کشاورزی قراردادی کشاورزان به سمت محصولاتی که برای استان تعیین شده سوق داده می‌شوند، گفت: سال گذشته کشاورزی قراردادی توسط خیلی از شرکت‌ها در تولید آلبالو، گوجه فرنگی و ذرت شیرین کشاورزی قراردادی عملیاتی شد.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha