۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
صادرات ۱۲ میلیون دلاری توسط تعاونی های خراسان جنوبی
مدیرکل تعاون خراسان جنوبی خبر داد

صادرات ۱۲ میلیون دلاری توسط تعاونی های خراسان جنوبی

بیرجند - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعاونی های استان طی سال گذشته ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته اند.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا اشرفی ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که در دفتر نماینده به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدای کارگری برای تجلیل از خانواده پنج تن از شهدا حوزه کارگری برگزار می شود.

 وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا پنج هزار و ۶۸۰ نفر از کارگران استان در سامانه بیمه بیکاری در بخش های صنعت کشاورزی و خدمات ثبت نام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات بانکی حمایتی ویژه کرونا تصریح کرد: مشوق های تسهیلاتی به کارآفرینان و بنگاه های استان از دهه سوم اردیبهشت ماه با رعایت دستور العمل ها پرداخت خواهد شد.

 وی با بیان اینکه این طرح در راستای حفظ اشتغال و جلوگیری از بیکاری انجام می شود، عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح کارفرمایان می توانند ۱۲ میلیون تومان به ازای هر کارگر تسهیلات دریافت کنند.

اشرفی تصریح کرد: تمامی کارگاه های استان باید امکانات لازم برای تهویه محیط و سالن های تولید، شست و شوی مرتب دست ها، ضدعفونی ابزار و لوازم محیط کار برای کارگران خود را فراهم کرده باشند و همه کارگران باید ضمن رعایت نکات بهداشتی از ماسک و دستکش نیز استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه ۹ تیم کاری مشکلات و نیازهای کارگران در بنگاه ها را احصا کردند، گفت: در روزهای اولیه کمبود ماسک و دستکش بود که با تامین و تهیه هم اکنون در زمینه حفاظت فردی در کارگاه ها مشکلی نداریم.

اشرفی با بیان اینکه ۱۳ رسته شغلی متاثر از کرونا به استان ابلاغ شده است، گفت: امیدواریم با اهتمام ویژه و رعایت مقررات بتوانیم گامی موثری در جهت حل مشکلات برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به فعالیت های بخش تعاون طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: در بخش تعاون طی سال گذشته ۷۴ تعاونی در استان تشکیل شد.

به گفته وی این تعاونی ها با سه هزار و ۸۲۹ عضو برای هزار و ۲۳۲ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

اشرفی با بیان اینکه در بحث تعاون آموزش و توانمندسازی تعاونی ها در اولویت است، اظهار کرد: تاکید شده محصول تولیدی تعاونی ها با برند استان باشد.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته از طریق تعاونی های استان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادرات به کشورهای همسایه داشته ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به اجرای طرح یارانه دستمزد در خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های پایلوت گفت: سهمیه استان در این طرح ۷۳۰ نفر بود که افراد در ۱۷۱ بنگاه به کارگیری شدند.

کد خبر: ۱۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha