۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
غفلت از ظرفیتهای صادراتی اصفهان | توسعه شرکتهای دانش بنیان ضروری است
استاندار اصفهان مطرح کرد؛

غفلت از ظرفیتهای صادراتی اصفهان | توسعه شرکتهای دانش بنیان ضروری است

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی یک فرصت مناسب برای توسعه ظرفیتهای صادراتی است اما متاسفانه از ظرفیت های موجود در استان برای توسعه صادرات و ارزآوری استفاده نشده است.

سیدرضا مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه تجربه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: این نگاه که این مناطق اختصاص به واردات داشته باشد اشتباه است و به هیچ عنوان به دنبال آن نیستیم.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به مناطق ویژه اقتصادی بر پایه توسعه شرکت های دانش بنیان است، ابراز داشت: این امر هم باعث توسعه رونق اقتصادی و هم کارآفرینی و هم ارزآوری برای کشور می شود.

استاندار اصفهان مناطق ویژه اقتصادی را یک فرصت مناسب برای توسعه ظرفیت های صادراتی دانست و تصریح کرد: متاسفانه در استان اصفهان از ظرفیت های موجود برای توسعه صادرات و ارزآوری استفاده نشده است.

وی مهمترین مشکل در این زمینه را تفکرات و نگاه نه چندان مناسب در ارتباط با مناطق ویژه طی سالهای گذشته دانست و خاطرنشان کرد: پیش‌تر این مناطق با نگاه صادرات گرایانه ایجاد نشده بود در صورتی که باید به سمت این اصل حرکت کنیم.

صنایع پاک در اصفهان مستقر شود

مرتضوی با اشاره به ظرفیت های بالای توسعه اقتصادی استان اصفهان در زمینه فولاد، نساجی، فرش ماشینی و غیره دانست و گفت: در بخشی دیگر از حوزه ها مانند لوازم خانگی هم باید از ظرفیت های استان اصفهان به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید استقرار شرکت ها در مناطق ویژه اقتصادی بدون ضابطه و برنامه باشد، تاکید کرد: لازم است صنایع پاک در مناطق ویژه اقتصادی مستقر شود تا زمینه برای رشد این صنایع فراهم شود.

زمین فروشی در مناطق ویژه اقتصادی یک آفت است

استاندار اصفهان زمین فروشی در مناطق ویژه اقتصادی را یک آفت دانست و گفت: به این منظور باید ضوابط و دستورالعمل های لازم سنجیده و به مرحله اجرایی برسد.

وی جذب سرمایه برای مناطق ویژه اقتصادی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: لازم است ظرفیت های مختلف سرمایه‌گذاری به ویژه برای فعالان اقتصادی تبیین شود.

کد خبر: ۱۶۷٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha