۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
معادن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شوند
استاندار چهارمحال و بختیاری:

معادن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شوند

شهرکرد - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: معادن غیرفعال در چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شوند و زمینه برای ورود آنها به چرخه تولید فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اقبال عباسی بعد از ظهر شنبه در شورای معادن استان که در استانداری این استان برگزار شده بود، اظهار داشت: معادن بسترهای توسعه و رونق تولید در استان هست که باید فرآیندهای استخراج و اکتشاف به درستی در یک پکیج ارائه شود.

 وی با بیان اینکه سازمان صمت استان حداقل در طول سال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که توزیع آن را بر اساس اولویت‌ها در اختیار دارد، گفت: اعتبارات سازمان صنعت معدن و تجارت در سال جاری با اولویت‌های معادن و زیرساخت‌های آن توزیع شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید تولید در سال جهش تولید مورد توجه باشد، تصریح کرد: تولید در چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است که در بخش دوم بیشتر در حوزه معدن است.

وی گفت: طرح های مهم حوزه معدن در بخش های مطالعه، اکتشاف و استخراج همواره مورد توجه سازمان صمت استان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه معادن غیرفعال در استان تا جلسه بعدی شورای معادن تعیین تکلیف شود، تاکید کرد: افرادی هستند که بی دلیل مجوز معدن دریافت می‌کنند و سپس به دلالی می‌پردازند.

۱۹۱ پروانه بهره برداری معدن در چهارمحال و بختیاری صادر شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در شورای معادن استان اظهار داشت: ۱۹۱ پروانه بهره برداری معدن در استان صادر شده و از این تعداد ۹۱ معدن فعال در استان وجود دارد.

 سجاد رستمی افزود: از معادن فعال استان هشت ماده معدنی اعم از سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک و نمک آبی استخراج می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود پنج نوع مواد معدنی از معادن استان استخراج شد، گفت: به دنبال هستیم تا معادن مکشوفه از طریق مزایده به متقاضیان واگذار شود.

مشکلات معادن غیر فعال در چهارمحال و بختیاری شناسایی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: معادن غیرفعال استان باید فعال شوند و با تمهیداتی مشکلات را حل کرد تا به مرحله بهره‌برداری برسند.

علی شهریارپور ادامه داد: معادن فعال استان از معادن با ارزش افزوده کم هستند در صورتی که پتانسیل های استان در معادن دیگر زیاد است که باید با برنامه‌ریزی به این سمت به ویژه در حوزه معادن فلزی گرانبها حرکت کرد.

وی ادامه داد: مواد معدنی استان در خارج از کشور فرآوری می‌شوند در صورتی که می‌توان شرایط خوبی برای فرآوری آنان در استان ایجاد کرد تا ارزش افزوده بیشتری از محصولات معدنی حاصل شود.

کد خبر: ۱۶٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha