۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱
سرانجام تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو / در فاز ۱۱ تعاونی نداریم!
«بازار» گزارش می دهد

سرانجام تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو / در فاز ۱۱ تعاونی نداریم!

این روزها در حالی متقاضیان تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو شکایت خود را به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه۱تهران برده اند که مدیر عامل پردیس می گوید در فاز ۱۱ تعاونی نداریم و تمام واحدها مسکن مهر هستند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه در شهر جدید پردیس فردی با فروش واحدهای مسکونی در قالب تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو به چند نفر بازداشت و دفتر این تعاونی مسکن نیز شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران پلمب شده است.

متقاضیان و شاکیان این پرونده با دیدن و شنیدن این خبر شوکه شده و بسیاری از آنها سراسیمه به شهر جدید پردیس مراجعه و پیگیر دستگیری این فرد شدند. اگر چه دفتر کار این شرکت تعاونی توسط عوامل اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران در تاریخ یکم خرداد ماه پلمب شده است اما هنوز متقاضیان و ثبت نام کنندگان در این شرکت تعاونی معتقد هستند که این موضوع باید توسط مقامات قضایی و حتی شرکت عمران پردیس رسیدگی و موضوع نهایی شود.

تجمع کنندگان و شاکیان پرونده که اکثرا از دهک های ضعیف جامعه هستند در حضور رئیس پلیس آگاهی تهران می گویند: چرا تاکنون مقامات ذیربط در خصوص این شرکت تعاونی اطلاع رسانی نکرده اند که کار به اینجا بکشد و ما مورد کلاهبرداری شدید قرار بگیریم.

ماجرای کلاهبرداری با اسم تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو| کلاهبردار بازداشتی: درگیر دلال ها شدیم!

نکته جالب در این پرونده این است که مهدی هدایت مدیر عامل سابق شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرده بود که متقاضیان خرید مسکن مهر در شهر جدید پردیس باید بدانند که قراردادهای آنها باید ۵ برگی باشد و به تایید شرکت عمران برسد. او گفته بود که متقاضیان خرید مسکن باید هر گونه خرید و فروش مسکن را کارگزاری مسکن مهر انجام دهند تا از صحت و سقم آن مطمئن شوند.

متقاضیان خرید مسکن باید هر گونه خرید و فروش مسکن را کارگزاری مسکن مهر انجام دهند تا از صحت و سقم آن مطمئن شوند

مدیر عامل سابق شهر جدید پردیس با بیان اینکه دلال ها تعداد زیادی واحد مسکونی در اختیار دارند که دنبال این هستند که با روش های غیر متعارف واحدهای خود را زودتر از واحدهای مسکونی دیگران تکمیل کنند تاکید داشت این اقدام باعث می شود تا واحدهای مسکونی را مجددا به فروش برسانند.

ماجرای کلاهبرداری با اسم تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو| کلاهبردار بازداشتی: درگیر دلال ها شدیم!

اما سرهنگ گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران نیز در این گفتگو تاکید دارد که افرادی که با ثبت یک شرکت تعاونی با سازمان غذا و دارو از سال ۹۵ همکاری کرده است اظهار داشت : متاسفانه با این اقدام افراد زیادی را جذب کرده و اموالی از مردم گرفته و قرار بوده است که برای آنها ثبت نام انجام دهد و واحد مسکونی به آنها تحویل دهد. اما متاسفانه این مدت از مردم فقط پول گرفته و به هیچ گونه از تعهدات خود عمل نکرده است. یعنی عملا واحدهایی که برای مردم در نظر گرفته است وجود ندارد.

متاسفانه این مدت از مردم فقط پول گرفته است و به هیچ گونه از تعهدات خود عمل نکرده است. یعنی عملا واحدهایی که برای مردم در نظر گرفته است وجود ندارد

سرهنگ گودرزی ادامه داد: این فرد از سال ۹۵ تحت تعقیب بوده است و سرانجام با تلاش شبانه روزی این فرد شناسایی شد. تاکید ما این است که مردم و متقاضیان مسکن مهر برای هر گونه خرید و فروشی به شرکت عمران مراجعه کنند.

نکته ای که در این بازداشت وجود دارد و هست این است که فرد مظنون و دستگیر شده در این ماجرا تاکید دارد که مشکلات خرید و فروشی بود که دلال ها انجام می دادند، بدون اینکه ما مطلع شویم.

فرد بازداشت شده می گوید: درگیر دلال ها شدیم و مشکل ما دلال ها بودند و هستند. ما واحدهای مسکونی را شرکت عمران خریداری نکردیم بلکه از اشخاص خریدیم و به اشخاص هم می فروختیم. من فقط یک واسطه بودم.

وی میزان خرید و فروش واحدهای مسکونی را ۸۰۰ واحد اعلام کرد که چندی پیش گفته شده بود فردی که به نوعی سلطان مسکن مهر است و ۷۰۰ واحد مسکونی دارد تا حدودی مطابقت دارد.

اما شاکیان پرونده نیز هر کدام به نوعی مشکلات و درخواست خود را در حضور رئیس پلیس آگاهی تهران اعلام و می گفتند که ما با این عنوان که این شرکت تعاونی به سازمان غذا و دارو و ارتش وابسته است به این شرکت تعاونی اعتماد کردیم.

خانم خانه دار یکی از شاکیان پرونده گفت: با دو بچه کوچک آرزوی خانه دار شدن داشتم. از سال ۹۸ قسط می دهیم اما واحدی دریافت کرده ایم.

یکی دیگر از شاکیان و مالباخته گان گفت: قرار بود در سال ۹۸ واحدهای مسکونی را تحویل دهند اما هنوز به این واحدهای مسکونی نرسیده ایم. در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس هر چقدر دنبال واحد مسکونی گشتیم پیدا نکردیم و وقتی مراجعه می کنیم می بینیم که آن واحد مسکونی که در قرارداد ذکر شده برای شخص دیگری است.

یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو گفت: نکته جالب این است که در قرارداد منعقد شده به خوبی طبقه و واحد مسکونی مشخص بود اما هر زمان که اعلام می کردیم باید واحد مسکونی را بازدید کنیم اعلام می شد که چون محیط کارگاهی است نمی توان بازدید کرد. تا اینکه در بازدیدی که بعد از مدتها انجام دادیم محلی را به ما نشان دادند که محیط کارگاهی بود.

یکی دیگر از اعضای شرکت تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو معتقد است که اعتماد برای این بود که می دیدیم که شرکت تعاونی با نام معاونت سازمان غذا و دارو به ثبت رسیده است و ارتشی ها هم در ان محل رفت و آمد می کنند بنابراین به این شرکت تعاونی اعتماد کردیم. در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کردم اما ۱۰ روز است که متوجه شده ایم کلاهبرداری بوده است و هیچ واحد مسکونی قرار نیست به ما فروخته شود.

اکثر شاکیان و اعضای شرکت تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو می گویند که باید این اقدام پیشگیرانه قبل از وقوع انجام می شد و حالا با دستگیری ما که به حق و حقوق خود نخواهیم رسید.

ماجرای کلاهبرداری با اسم تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو| کلاهبردار بازداشتی: درگیر دلال ها شدیم!

امیر حسین جابرانصاری مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس همچین کلاهبرداری صورت گرفته است؟ گفت: اولا که باید تاکید کنم که در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس تمام واحدهای ساخته شده در قالب مسکن مهر است و هیچ تعاونی مسکن با نام تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو در آن فاز واحد مسکونی ندارد. این موضوع و فروش واحدهای مسکونی از سال ۹۵ است. اما متاسفانه خریداران مسکن بدون توجه به تمام هشدارها اقدام به خرید مسکن کرده اند.

در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس تمام واحدهای ساخته شده در قالب مسکن مهر است و هیچ تعاونی مسکن با نام تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو در آن فاز واحد مسکونی ندارد. این موضوع و فروش واحدهای مسکونی از سال ۹۵ است. اما متاسفانه خریداران مسکن بدون توجه به تمام هشدارها اقدام به خرید مسکن کرده اند

وی افزود: متاسفانه این فرد توانسته است با همین نام و جلب توجه با نام تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو قراردادهایی در برگه های A۴ از هر متقاضی ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کند و هیچ واحدی هم تحویل ندهد. تاکید ما این است که هر خرید و فروشی باید در کارگزاری شرکت عمران شهر جدید پردیس صورت بگیرد.

آنطور که به نظر می رسد متقاضیان و شاکیان برای دریافت مبالغ خود باید شکایت خود را تقدیم شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ارائه کنند. هر چند که باید قبل از هر اقدامی تمام تحقیقات خود را انجام می دادند تا اینگونه مالباخته نشوند.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 23
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      8 0
      6 سال فعالیت بدون هیچ نظارتی یک معازه سوپر مارکت در پرت ترین جا هر ماه باید جوابگو اصناف و مالیات وغیره باشد مگه میشه یک شرکت تعاونی که اولین اقساط رو ارتش دادیم و بعد با دو دفتر مجزا چند سال فعالیت کنه و پول ما رو بخوره با یکسری از تحقیقات مشخص میشد پول های ما کجا رفته است
    • . IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      5 0
      من هم مالباخته هستم میشه لطفا شماره ادمین شاکیان رو برام بفرستید
      • مهدیه اطمینان راد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
        2 0
        سلام شماره همراه بدید تا توی گروه واتساپ عضو بشید
      • مهدیه اطمینان راد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
        2 0
        سلام شماره همراه بدید تا توی گروه واتساپ عضو بشید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
      1 0
      سلام شما باچه عنوان و از کجا شکایت کردین
      • ایمان IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
        2 0
        سلام..میشه یا آدرس هم به ما بدید ماهم مال باخته ایم کجا رسیدگی میشه و باید شکایت کرد
      • رضا IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
        0 0
        مال‌باختگان ابتدا شکواییه در دفتر خدمات قضایی طرح کنند و از دفتر خدمات قضایی بخواهند به شعبه دو بازپرسی ناحیه یک به شماره کلاسه۰۰۰۰۵۸۴ ارجاعی نمایند
      • اطمینان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
        0 0
        سلام ما هم مالباخته هستیم ۲ واحد ثبت نام کردیم سال ۹۲ اگر ممکنه یک گروه بشیم توی واتساپ گروه تشکیل بدیم
      • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
        3 1
        لطفا شماره تلفن بدی تا عضو گروه بشید
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      1 0
      سلام شاکیان گروه واتساپ یاتلگرامی ندارندبفهمیم چه چوری باید شکایت کنیم
    • فاطمه تجدد IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 0
      09197751783
    • تجدد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      2 0
      منم مال باخته هستم بیاریدم توی کروه 09197751783
    • طاهره دهقان IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      0 0
      سلام . لطفا منم عضو گروه کنید
    • حسین فعال هستم CA ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      1 0
      سلام ما سیصد نفر شاکی تعاونی هستیم و عزیزان به گروه واتساپ شاکیان تعاونی تشریف بیارید به این شماره پیام بدین 09101801295
    • عليرضا شاهين فرد IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 0
      سلام عرض ادب من هم مالباخته هستم لطفا عضو كنيد درگروه 09212385388
    • حسین تکلو IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 1
      من هم مالباخته هستم متاسفانه خودم ارتشی و در دفتر تعاونی ارتش ثبت نام کردم
    • حسین IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      0 0
      سلام من ومادر هم مالباخته هستیم چه کنیم کجا باید بریم مارو عضو گروه کنید
    • طوبی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      1 0
      شماره موبایل مالباخته جهت ثبت در گروه واتساپ ۰۹۱۲۷۲۱۲۱۴۸
    • Jalal najafian IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      سلان لطفا من رو هم در گروه واتساپ عضو کنید 09183315157
    • فرزانه طاهرلو IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      1 0
      سلام من هم جزء مالباختگان هستم لطفا من را هم در گروه بیارید 09126208789
    • حدیث IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 1
      سلام ،ببخشین میشه بگین چجوری شکایت کنم منم مالباخته هستم وعضو گروهم کنید09034346888
      • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
        1 0
        سلام منم عضوتعاونی غذادارو ومال باخته هستم من عضوگروه کنید 09358741290
    • حسین فعال 09101801295 IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
      0 0
      سلام ما نزدیک به هزار نفر بزرگترین شاکیان تعاونی غذا و دارو هستیم جهت اطلاع از اخبار و عضویت گروه شاکیان تعاونی به این شماره پیام بدین یا تماس بگیرید فعال 09101801295 در گروه شکات ایتا و تلگرام هم میتونید عضو بشوید با تشکر