۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
ضرورت تقویت کابینه | وزیر کار باید زودتر استعفا می‌داد
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

ضرورت تقویت کابینه | وزیر کار باید زودتر استعفا می‌داد

سمنان- طباطبایی، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کابینه به خصوص تیم اقتصادی دولت باید تقویت شود، گفت: استعفای وزیر کار باید حتی زودتر هم رخ می‌داد چرا که انتظار مردم از شرایط بیشتر است.

سید رضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استعفای وزیر کار باید زودتر رخ می داد چرا که از عبدالمالکی چیزی ندیدیم، بیان کرد: اینکه امروز انتقاد می شود چرا تمام طرح ها و برنامه ها و حرف هایی که مسئولان امروز و کارشناسان دیروز عملی نمی شود، این روزها بیش از هر زمان مطرح است دلیل روشنی دارد و آن هم اینکه هیچ کارشناسی شرایط یک مدیریت و یا وزارتخانه را درک نمی کند و با مشکلات آشنا نیست.

وی با بیان اینکه بیرون نشستن و نظر دادن بسیار ساده است، کافی است وارد وزارتخانه ها شویم تا مشکلات را ببینیم، افزود: عبدالملکی البته قربانی سه مورد شد نخست بلند پروازی و انتقاد بی پروایش که شرایط وزارتخانه ها را در نظر نمی گرفت دوم تیم اقتصادی ضعیف دولت که توان اداره کشور در این شرایط را نداشت و سوم اختلافات درون دولت که باید دید شرایط وزارت تعاون از مهمترین وزارتخانه های دولت چطور می شود.

وزیر باید زودتر استعفا می داد!
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این استعفا باید زودتر هم صورت می گرفت، تاکید کرد: ۱۰۰ روز قبل معلوم بود که عبدالمالکی با این شرایط نمی تواند کاری از پیش ببرد و مشکلات روز به روز بیشتر هم می شود و مردم انتظار دارند که شرایط بهبود پیدا کند.

بیرون نشستن و نظر دادن بسیار ساده است

طباطبایی با بیان اینکه رئیسی یک خطای بزرگ کرد و آن هم آزمودن درست و خطا محسوب می شود، ابراز کرد: کابینه سیزدهم با این همه مشکلات فرصت اشتباه نداشت اما به هر روی این موضوع رخ داده و حالا باید دید که تکلیف این وزارتخانه و تیم اقتصادی دولت چه می شود.

وی با بیان اینکه مردم از تیم اقتصادی دولت هنوز هم چیزی ندیده اند در صورتی که هفت، هشت ماهی از انتصاب این تیم می گذرد، تاکید کرد: انتظار مردم واقعاً بیشتر است و دولت نباید پشت آمارها مخفی شود بلکه باید شرایط امروز سفره معیشتی مردم را مشاهده کند.

وزیر شاهرودی کارت زرد گرفت
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه معاون اقتصادی رئیس جمهور واقعاً چیزی را ارائه نکرده است، گفت: تیم اقتصادی حتی برنامه ای برای مطالعه در اختیار رسانه ها و کارشناسان قرار نداده است تا مشخص شود راهکارهای اقتصادی دولت چیست و چطور قرار است اجرا شود.

طباطبایی با بیان اینکه رئیس جمهور باید معاون اقتصادی خود را نیز برکنار کند تا دو نیروی با تجربه و کاردان در این عرصه ورود داشته باشند، ابراز کرد: بعضاً شاهد هستیم که افراد تا قبل از به قدرت رسیدن دارای سری پر شور و هزاران حرف و پیشنهاد هستند اما وقتی به جایگاه می رسند دچار سکون می شوند و این آفت متاسفانه در تمام عرصه ها و سال ها و دولت ها هم وجود داشته است لیکن باید کسی توسط رئیس جمهور بر مسند کار معرفی شود که بتواند شرایط را بعد از استقرار نیز حفظ کند.

کابینه سیزدهم با این همه مشکلات فرصت اشتباه نداشت

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ‌های فاطمی‌امین، وزیر صمت نیز درباره خودرو قانع نشده و به او کارت زرد دادند، تاکید کرد: فزایش شدید قیمت کالاها، تعیین تکلیف خودروهای سنگین وارداتی، حمایت واحدهای استراتژیک و معادن و برنامه ریزی برای خرید تضمینی کالاهای مصرفی و محصولات کشاورزی علت اصلی این امر در رسانه ها عنوان شده و نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت نه تنها در تعاون کار و رفاه اجتماعی بلکه در حساس ترین وزارت خانه ها صنعتی صمت و اقتصاد و دارایی هم مشکل دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه وزیر صمت اهل شهرستان شاهرود است اما این برای آنکه ما همه کارهایش را تائید کنیم، کافی نیست، گفت: بزرگترین کاری که باید وزارت صمت می کرد و نکرده، مقوله خودرو است چرا که بیشترین تماس را با زندگی و معیشت مردم در بدنه این وزارتخانه دارد اما به نظر می رسد توان کافی برای این امر وجود نداشته است.

کد خبر: ۱۵۶٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha