۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تولید ۲.۵ تن پیله کرم ابریشم در استان همدان
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

تولید ۲.۵ تن پیله کرم ابریشم در استان همدان

همدان - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از تولید ۲.۵ تن پیله کرم ابریشم از ابتدای اجرای پروژه ایجاد نوغان داری تاکنون در این استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، علی دولو اظهار داشت: اجرای پروژه ایجاد نوغان داری در استان همدان از سال ۱۳۹۶ آغاز و تاکنون ۲.۵ تن پیله کرم ابریشم در این استان تولید شده و شرایط دریافت نوغان برای متقاضیان داشتن توتستان مناسب است.

وی عنوان کرد: به منظور تولید پیله ابریشم و تولید ماده اولیه کارخانجات ریسندگی و بافندگی و اجرای پروژه ایجاد نوغان داری استان همدان در اردیبهشت ماه امسال تعداد ۱۵۰ جعبه تخم نوغان به منظور پرورش بین متقاضیان و نوغان داران متقاضی در استان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: با پرورش این تخم ها پیش بینی می شود در پایان دوره پرورش مقدار هزار و ۶۵۰ کیلوگرم پیله‌کرم ابریشم تولید و در اختیار مراکز خرید تضمینی قرار گیرد.

دولو با بیان اینکه مرحله دوم تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی نهاده‌های دام و طیور و آبزیان پس از حذف ارز ترجیهی به منظور حمایت از دامداران و مرغداران استان در قالب دامدار کارت پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات برای انواع دام و طیور شامل ۱۶ میلیون ریال به ازای هرراس گاو شیری صنعتی، ۱۰.۵ میلیون ریال به ازای هر راس گاو شیری غیر صنعتی، ۱.۹۵ میلیون ریال به ازای هر راس دام سبک، ۳۵۵ میلیون ریال به ازای هر قطعه مرغ گوشتی و ۲۱۵ میلیون ریال به ازای هر قطعه طیور غیر گوشتی است.

وی اضافه کرد: در این رابطه متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه سیتا در نمایندگی‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان ها از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه تایید و به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

کد خبر: ۱۵۴٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha