۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۶
سوداگران پس از مصوبه خودرویی مجلس ناچار به کاهش قیمت خودرو هستند
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

سوداگران پس از مصوبه خودرویی مجلس ناچار به کاهش قیمت خودرو هستند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ضمن اشاره به موافقت مجلس با واردات خودرو، از قطع دست سوداگران و کاهش قیمت خودروهای لوکس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احمد رسولی نژاد، درباره ضرورتِ واردات خودرو برای تنظیم بازار، گفت: براساس گفته کارشناسان، در حال حاضر کشور به ۵ میلیون خودرو نیاز دارد، حال آنکه براساس آمارهای ارائه شده خودروسازان در سال گذشته حدود ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو تولید کردند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با توجه به نیاز بازار به حداقل یک میلیون خودرو، افزود:

قیمت این خودروها باید بین ۷ هزار تا ۲۰ هزار دلار باشد، البته باید به این نکته توجه کرد که واردات خودروهای لوکس تاثیری در ساماندهی بازار و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد:حقوق گمرکی واردات خودرو باید کاهش یابد تا قیمت تمام شده خودروهای وارداتی متعادل شود و در تنظیم بازار نقش داشته باشد.

وی با اشاره به صحبت یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که در جریان مذاکرات مربوط به طرح ساماندهی خودرو در مجمع تشخیص مصلحت حاضر بود، یادآور شد:

براساس گفته او، افرادی که با عنوان واردکننده در این جلسه حضور داشتند، استقبالی از واردات نکردند. دلایل متعددی برای این مخالفت وجود دارد؛ نخست آنکه گفته می‌شود، ۸۰۰ دستگاه خودروی لوکس در خارج از کشور تولید شده که ۲۰۰ دستگاه از این خودروها توسط این افراد وارد کشور شده است و هر خودرو به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در داخل به فروش رفته حال آنکه با تصویب طرح واردات خودرو در مجلس، این افراد ناچار شدند خودروهای مذکور را حدودا نصف قیمت قبلی بفروشند؛ روند مذکور موید این نکته است که خودروهایی که اکنون وارد می‌شود، نه با ارز ۳۰ هزار تومانی بلکه با ارز ۸۳ تا ۱۰۱ هزار تومانی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از مسئولان اجرایی درخصوص خودروهای وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور نشده اند گفت:
خودروهای خارجی به راحتی در نمایشگاه‌های شمال شهر تهران یافت می‌شود؛ حال باید از مسئولان پرسید که این خودروهای به روز و گرانقیمت چگونه وارد کشور می‌شود؟ منشا ارز واردات این خودروها کجاست؟

کد خبر: ۱۵۲٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ولی IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      0 0
      مدتی نظرات مردم را بازتاب میدادین دلخوش بودیم که شاید مسولین صدای بشنون ولی انگار شما هم توزرد از اب درامدیدید