۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
سفر وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان به تهران

سفر وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان به تهران

وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان بر گسترش همکاری‌های حمل و نقلی و توسعه خدمات فنی مهندسی فی مابین تاکید کردند.

به گزارش بازار، در دیدار آقایان رستم قاسمی و گنل سانوسیان که ظهر امروز در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی در تهران برگزار شد، همچنین دو طرف تسهیل تردد اتباع خود را در مرزهای مشترک خواستار شدند.

در این دیدار همچنین بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ارمنستان و همچنین اجرای مفاد تفاهمنامه کریدور خلیج فارس- دریای سیاه از طریق خاک دو کشور تاکید شده است.
ایران در حال حاضر با احداث یک مسیر جاده‌ای از سمت تبریز به مرز نوردوز شرایط تکمیل این کریدور ارتباطی با کشور ارمنستان را فراهم خواهد کرد که در صورت تکمیل، علاوه بر کاهش طول مسیر، قابل رقابت با کریدورهای موازی است.

اتصال این مسیر در خاک ایران به کریدور احداثی در کشور ارمنستان تحول مهمی در محورهای ارتباطی میان دو کشور است و با ساخت این محور، مسیر ترانزیتی شمال- جنوب از ایران به سمت ارمنستان به نصف کاهش پیدا می‌کند و کریدوری اقتصادی و قابل رقابت با سایر کریدورهای موازی در مسیر شمال- جنوب می‌شود.

گفتنی است وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت جمهوری ارمنستان در سفر خود به تهران قرار است از چند پروژه بزرگ عمرانی کشور از جمله آزادراه تهران - شمال بازدید کند.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha