۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
آمادگی ایران برای همراهی کشور قطر در مسابقات جام جهانی
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای همراهی کشور قطر در مسابقات جام جهانی

تهران- موسی پور، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: بخش خصوصی در ایران آماده نقش آفرینی در جزیره کیش برای همراهی کشور قطر در مسابقات جام جهانی است.

عدنان موسی پور در گفتگو با خبرنگار بازار سفر امیر قطر به ایران را باعث تقویت جایگاه بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: خوشبختانه قطری‌ها هم تمایل زیادی به همکاری با بخش خصوصی در ایران دارند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر ادامه داد: قطعاً اتاق ایران و قطر در جایگاهی هست که هدایت بخش خصوصی را در ایران بر عهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه زیادی برای گسترش صادرات ایران به قطر داریم، افزود: سفر امیر قطر به ایران بعد از سفر رئیس جمهور ایران به قطر می‌تواند خیلی با اهمیت باشد چراکه می‌تواند گسترش ارتباط تجاری را سرعت ببخشد.

موسی پور از پیش بینی برنامه‌های موثر برای سفر امیر قطر به ایران خبر داد و اضافه کرد: بعد از سفر رئیس جمهور به قطر و سفر امیر قطر خردادماه امسال به ایران، همزمان با کمیسیون مشترک ایران و قطر ما اعزام هیات بزرگ باشکوهی را از بخش خصوصی و تجار ایرانی به قطر خواهیم داشت.

وی با بیان این نکته که در این سفر تجار قطری و با اعضای اتاق بازرگانی دیدار خواند داشت، افزود: هدف اصلی این هیات، گسترش تجارت و صادرات از ایران به قطر هست.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر خاطر نشان کرد: شرکت‌ها و اعضای این هیات تجاری از شرکت‌های بزرگ و با کیفیت ایرانی هستند که به راهبری اتاق مشترک ایران و قطر اعزام دبی خواهند شد.

وی سفر امیر قطر به ایران را از نظر اقتصادی بسیار راهگشا دانست و گفت: این سفر نویدبخش آینده‌ای درخشان‌تر برای دو کشور است چراکه ما در آینده‌ای نزدیک مسابقات جام جهانی را پیش رو داریم.

موسی پور با بیان این مطلب که بخش خصوصی در ایران آماده نقش آفرینی در این حوزه است، افزود: در رابطه با تمام مسائل مختلف در جام جهانی چه از لحاظ میزبانی در جزیره کیش بخش خصوصی بسیار فعال و پای کار است.

وی از آمادگی بخش خصوصی برای تامین نیازهای کشور قطر در بخش صادرات خبر داد و اضافه کرد: در بخش صادرات و گسترش تجارت خوشبختانه تاکنون بخش خصوصی به خوبی عمل کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر فعالیت بخش خصوصی ایران در بخش صادرات مصالح ساختمانی و مواد غذایی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات به این کشور تاکنون انجام می‌شد اما امیدواریم نتیجه سفر امیر قطر به ایران گشایشی بیش از گذشته در بخش تجارت اتفاق بیافتد.

او از آمادگی بخش خصوصی در بخش گردشگری یا صادرات اقلام و مواد تجاری و میزبانی در جزیره کیش خبر داد و افزود: به هر حال در سطح مقامات عالی دو کشور روابط گسترش یافته و دیدارها توسعه یافته که این خودش نوید بخش یک خبر خوب است.

موسی پور در خاتمه یادآور شد: زمینه برای فعالیت بخش خصوصی بین دو کشور بیشتر فراهم می‌شود و ما امیدوار به آینده اقتصادی بین ایران و قطر هستیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha