۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
ریزش بازار سهام آسیا و آمریکا در نخستین روز هفته| همه چیز به بحران اوکراین گره خورده است
در پی تشدید تنش ها در اوکراین؛

ریزش بازار سهام آسیا و آمریکا در نخستین روز هفته| همه چیز به بحران اوکراین گره خورده است

با افزایش تنش‌ها در اوکراین پس از انتشار اخباری مبنی بر آماده باش هسته ای نیروهای نظامی روسیه توسط ولادیمیر پوتین، معاملات آتی آمریکا و بازار سهام آسیا با ریزش سنگین مواجه شد.

به گزارش بازار، با افزایش تنش‌ها در اوکراین پس از انتشار اخباری مبنی بر صدور آمادگی هسته ای نیروهای نظامی روسیه توسط ولادیمیر پوتین، معاملات آتی آمریکا و بازار سهام آسیا با ریزش سنگین مواجه شده و جدول شاخص ها یکسره قرمز شد.

علاوه بر ترس ایجاد شده از تشدید دامنه تنش ها در اوکراین میان دو طرف، تحریم‌های اقتصادی کشورهای غربی علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین، ماهیت بازار دستخوش تغییرات گسترده قرار گرفته و با ریزش دارایی های پر خطر مانند بازار سهام و ارزهای دیجیتال، دارایی های با ثبات تر همچون طلا طی روزهای اخیر رشد قابل ملاحظه ای را تجربه کرده اند.

آخرین وضعیت بازار سهام آسیا
در ساعت ۰۳۲۰ GMT، میانگین سهام نیکئی (NI۲۲۵) پس از افت ۰.۸ درصدی در اوایل روز، ۰.۳۱ درصد کاهش یافت. سهام هانگ سنگ نیز ۱.۳۱ درصد کاهش یافته و شانگهای کامپوزیت نیز فعلا در بازار معامله نمی شود.

ریزش بازار سهام آسیا وآمریکا در نخستین روز هفته| همه چیز به بحران اوکراین گره خورده است

ناتو روز شنبه اقدام به مسدود کردن دسترسی برخی بانک‌های روسی به سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت کرد تا مسکو همچنان به حمله نظامی خود علیه اوکراین ادامه دهد.

در همین حال، انتشار خبرهایی مبنی بر اعلام آمادگی رئیس جمهور اوکراین برای انجام مذاکرات بدون پیش شرط با مسکو، اندکی نور امید را در دل بازار ایجاد کرده و تا به اینجای کار، از ریزش بیشتر بازار سهام جلوگیری کرده است.

کد خبر: ۱۳۷٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha