۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴
۷ میلیون دلار کالا از تعاونی های خراسان جنوبی صادر شد
در سال جاری؛

۷ میلیون دلار کالا از تعاونی های خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۲۵ تعاونی از گرایش های مختلف اعم از فرش، محصولات کشاورزی، سنگ گرانیت و سنگ بازار هفت میلیون ۶۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند.

غلامرضا اشرفی در گفت و گو با بازار با اشاره به نقش مهم تعاونی ها در استان بیان کرد: در حال حاضر ۹۸۸ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است.

وی با بیان اینکه عمده این تعاونی ها در رشته های خدمات، کشاورزی و تولیدی و توزیعی فعالیت می کنند، گفت: ۹ هزار و ۳۹۴ فرصت شغلی در این تعاونی ها به وجود آمده است.

اشرفی با اشاره به اقدامات انجام شده در تعاونی ها بیان کرد: نیاز سنجی شهرستان ها و راه اندازی سامانه هوشمند تعاون از جمله اقدامات انجام ششد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: افرادی که نسبت به ایجاد تعاون تمایل دارند باید در سامانه هوشمند بخش تعاون ثبت نام کنند.

وی از ارایه آموزش های مدیریتی و حقوقی به تعاونی ها خبر داد و افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس، عمده این آموزش ها در فضای مجازی انجام می شود.

اشرفی توانمند سازی و برند سازی تعاونی ها را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: صادرات محوری تعاونی ها از اهمیت زیادی برخوردار بوده که همواره مورد توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری ۲۵ تعاونی از گرایش های مختلف اعم از فرش، محصولات کشاورزی، سنگ گرانیت و سنگ بازار بیش از هفت میلیون ۶۰۰ هزار دلار صادرات داشته اند.

وی تشکیل اتاق فکر تعاون را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و افزود: تاکنون پروژه های زیادی در این اتاق انجام شده که در سطح کشوری درخشیده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha