۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
صادرات محصولات کشاورزی متناسب با بازارهای هدف باشد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات محصولات کشاورزی متناسب با بازارهای هدف باشد

جویبار- قلی زاده، فعال در صنعت بسته بندی و پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران گفت: محصولات و کالاهای تولیدی باید متناسب با بازارهای هدف صادرات شود.

خلیل قلی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی زیادی در کشور تولید می شود، افزود: باید به فرایند بعد از تولید توجه زیادی شود و این محصولات متناسب با بازارهای هدف صادراتی باشد.

وی با اظهار اینکه در صورت عدم توجه به نیازهای بازارهای صادراتی شاهد بروز مشکلاتی خواهیم بود، اظهار داشت: استانداردسازی تولیدات باید از مرحله تولید تا تحویل کالا در بازارهای هدف مورد توجه قرار گیرد و این مسئله باید مدیریت و کنترل شود.

وی با عنوان اینکه با توجه به قوانین جدید برای صادرات باید الزاماتی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: از این رو دلال ها و واسطه ها نمی توانند بدون قاعده وارد بازارهای صادراتی شود زیرا کشورهای هدف استانداردهایی نظیر گواهی مبداء، سلامت، قرنطیه و غیره را طلب می کنند و کسب این استانداردها مستلزم رعایت قوانین است.

قلی زاده ظرفیت پایانه صادراتی روماک را بیش از ۱۱۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۹۰ هزار تن ظرفیت نگهداری کالا است و پیش بینی می شود سال آینده با جهش صادراتی مواجه شویم.

کد خبر: ۱۲۸٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha