۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
فوب جای سوییچ ها را خواهد گرفت
اشتراک پولی برای خودروهای تویوتا

فوب جای سوییچ ها را خواهد گرفت

شرکت خودروسازی تویوتا در حال بررسی ساختار کنترل از راه دور خودرو در فوب است تا بتواند کلید و سوییچ فیزیکی را برای روشن و خاموش کردن یا قفل کردن خودرو حذف کند.

بازار؛ گروه خودرو: آن طور که به نظر می رسد به احتمال زیاد تویوتا بر خلاف اظهار نظر منفی در خصوص سیستم راه اندازی خودرو از راه دور، نیاز به اشتراک ماهانه داشته باشد. 

از همین جهت این موضوع مشتریان را نسبت به پرداخت هزینه نگران کرده است. بر این اساس بسیاری از مشتریان این سوال را دارند که آیا باید برای کنترل خودرو تویوتا خود از راه دور (روشن و خاموش کردن یا توقف کردن خودرو) هزینه فراوانی را پرداخت کنند؟ سوالی که برای پاسخ آن باید دید نخستین خودروساز ژاپنی چه تصمیمی در این خصوص می گیرد.

اکنون مدیران خودروسازی تویوتا در حال بررسی اظهار نظرهای مختلف هستند، الزامات اشتراکی برای روشن کردن خودرو از راه دور به کمک فرستنده در حال بررسی و ارزیابی است. از همین رو تویوتا انتظار واکنش نسبت به اطلاع از شرایط اشتراک از سوی مشتریان را نداشته است.

محصولات قبلی خودروسازی تویوتا که از قبل به بازار عرضه شده اند مشمول برنامه جدید این خودروساز برای حذف فیزیکی سوییچ نمی شود و در نتیجه نیازی به هزینه اشتراک ندارد

خودروهایی که در حال حاضر به بازار عرضه شدند با چنین سیستمی همراه نیستند و این سیستم برای محصولات پیشرفته است. خودروهای جدید این خودروساز با سیستم کنترل از راه دور همراه است که توسط شبکه فوب یا نرم افزار مربوطه روی تلفن های هوشمند همراه، خودرو از راه دور توسط نمایندگی کنترل می شود. این مورد برای خرید اشتراک توسط مشتریان همراه نیست.

از سویی این سیستم باعث شده که سوییچ در خودرو حذف شود و جای آن را یک سینگال خودکار از موبایل یا مرکز کنترل بگیرد که خودرو را روشن می کند. همین موضوع سبب شده که سیستم فوب برای محصولات قدیمی قابلیت نصب نداشته و نیاز به خرید اشتراک ایجاد نشود.

در خودروهای آینده به جای داشتن کلیدهای فیزیکی از سیستم فوب و استارت از راه دور برای روشن کردن خودرو استفاده می شود. هر چند این فناوری ممکن هست برای تمام خودروهای فروخته شده توسط تویوتا در دنیا به کار نرود، اما تویوتا هنوز مطمئن نیست که بتواند این فرستنده را برای همه محصولات به صورت رایگان استفاده کند، بنابراین در حال بررسی شرایط بازارهای جهانی است.

کد خبر: ۱۲۵٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha