۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
متخلفان اقتصادی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند 

متخلفان اقتصادی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند 

زاهدان - معاون صمت سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال گشت های مستمر بازرسان تعدادی از متخلفان اقتصادی که با ارزاق اساسی مردم سرو کار داشتند، شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند.

خلیل نوذری در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: به دنبال اجرای طرح های نظارت بر توزیع و عرضه کالاهای اساسی و همچنین مقابله با گران فروشی که از اسفند سال گذشته آغاز شده بود، بازرسان این اداره به گشت های مستمردر سطح شهرها پرداختند و در این مدت تعدادی از متخلفان را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه نظارت های فوق همچنان ادامه دارد، افزود: در این راستا پنج فقره واحد صنفی در ایرانشهر به دلیل گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور و درج قیمت متخلف شناخته شدند و پرونده آنها جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارسال شده است.

معاون امور بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان بیان کرد: با توجه به شکایات متعدد مردمی مبنی بر گرانفروشی در صنف مصالح ساختمانی ۷واحد تولیدی آجر هم به پرداخت مبلغ  ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه واحد تولیدی شن و ماسه به پرداخت ۱۲میلیون تومان محکوم شدند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی اصناف غیر ضروری گفت: ۲واحد صنفی غیر ضرور در زاهدان  که علی رغم تذکرات قبلی اقدام به بازگشایی واحد صنفی کرده بودند با حکم دستگاه قضایی پلمب شد.

نوذری افزود: متاسفانه برخی اصناف قوانین و مقررات وضع شده را رعایت نمی کنند که در این شرایط ابتدا تذکر و سپس برخورد جدی از نوع جریمه نقدی و پلمب در انتظار متخلفان است.

وی از پلمپ ۲۰واحد صنفی در شهرستان هیرمند خبر  داد و تصریح کرد: این واحدهای صنفی از نوع غیر ضرور بودند که قوانین را نادیده و به جای تعطیلی فعالیت خود را ادامه دادند.

معاون امور بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت سیستان و بلوچستان گفت: در شهر زاهدان هم ۸ نانوایی به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

کد خبر: ۱۲٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha