۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است
۵ خودرو مونتاژی گران تر شدند

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

پژو۲۰۰۸، جک اس ۳، سانگ یانگ تیوولی، فیدلیتی هفت نفره و فوتون تونلند، پنج خودرو مونتاژی هستند که در سکوت خبری با افزایش بها چشمگیری در مدت کمتر از یک ماه مواجه بودند.

بازار؛ گروه خودرو: بازار خودرو و سرمایه گذاری در آن ظاهرا به محصولات پر تیراژ دو خودروساز بزرگ معطوف شده است. محصولاتی که فرمان افزایش یا کاهش قیمت را در دست گرفته و براساس نظر نظام دلالی حاکم در این بازار نوسان دارد. در این وضعیت، خودروهای مونتاژ چینی و فرانسوی در سکوت خبری با افزایش بها مواجه شدند و کمترین توجه نیز نسبت به این موضوع جلب شده است. هرچند که محصولات پیکاپ در بازار آزاد شیب افزایش قیمت را به جهش تبدیل کردند و هر روز محصول جدیدی را یکی از شرکت های فعال در این زمینه معرفی می کند، با این تفاصیل به بررسی قیمت پنج خودروهای مونتاژ خواهیم پرداخت که گویی خودروهای داخلی نقش کِشنده قیمت آنها را برعهده داشته اند.

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

پژو ۲۰۰۸ از ۱۲ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری با بها ۹۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما از ۲۲ آبان تا ابتدای ماه جاری قیمت این خودرو به ۹۹۵ میلیون تومان رسید

۲۰۰۸ در مرز یک میلیاردی شدن
پژو ۲۰۰۸ از محصولات پسا برجامی بود که در مقطع و تیراژ کوتاهی در کشور مونتاژ شد. این خودرو فرانسوی برای نخستین بار با ظاهر، امکانات و قوای فنی متفاوتی از سایر خودروهای پژو به خط تولید ایران خودرو بازار داخل کشور راه یافت. این مساله سبب شده که از اقبال ویژه ای برخوردار شود، این خودرو مونتاژی از ۱۲ تا ۲۲ آبان ماه سال جاری با بها ۹۶۰ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما از ۲۲ آبان تا ابتدا ماه جاری قیمت این خودرو به ۹۹۵ میلیون تومان رسید. رفتار بازار باتوجه به رشد قیمت ۳۵ میلیون تومانی در ۱۲ روز نشان می دهد که این خودرو در ماه جاری احتمالا حدود ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کند.

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت جک اس ۳
جک یکی از برندهای خوشنام چینی در بازار کشور است، یکی از محصولات پر طرفدار جک در کشور اس ۳ است. این خودرو در ۱۸ آبان ماه سال جاری با بها ۵۲۵ میلیون تومان در بازار معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به ۵۳۵ میلیون تومان رسیده است. افزایش ۱۰ میلیون تومانی قیمت اس ۳ در ۱۴ روز نشان می دهد که این محصول در روزهای آینده شیب افزایش قیمت را سریع تر می پیماید. این افزایش بها نشان از قدرت خرید مشتریان در بازار نبوده، بلکه سودجویان چنین شرایطی را برای بازار ایجاد می کنند.

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

تیوولی در ۲۰ آبان ماه سال جاری با بها ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد. اما این خودرو به تازگی به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسیده است

تیوولی ۲۰ میلیون تومان گران شد
سانگ یانگ تیوولی یکی از محصولات پر حاشیه این خودروساز کره ای است که نسخه مونتاژی آن به دلایل مشکلات عدیده از جمله عدم توجه به حقوق مشتریان با تاخیر فراوان به بازار عرضه شد. تیوولی در ۲۰ آبان ماه سال جاری با بها ۱ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد. اما این خودرو به تازگی به قیمت ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسیده است. هرچند که برای مدت کوتاهی این قیمت ثابت خواهد بود، اما پارامترهای بازار نشان می دهد در هفته آینده باید انتظار افزایش بها این محصول را داشت. گران شدن بی دلیل محصولات مونتاژی که از خدمات پس از فروش ضعیفی در کشور برخوردار هستند، نشان می دهد بازار سرمایه ای کشور بدون در نظر گرفتن عرضه محصول هدف گرانی را دنبال می کند.

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

فیدلیتی هفت نفره پرایم در ۱۰ آبان ماه سال جاری با بها ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان را نیز رد کرد

فیدلیتی همچنان در نوسان قیمت
فیدلیتی یکی از محصولات تازه گروه بهمن محسوب می شود، این خودرو چینی از بدو ورود به بازار تا کنون با نوسان قیمت شدیدی مواجه بوده است. این خودرو در نسخه هفت نفره پرایم ۱۰ آبان ماه سال جاری با بها ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان معامله می شد. اما امروز قیمت این خودرو ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان را نیز رد کرد. افزایش ۲۰ میلیون تومانی در بازه زمانی کمتر از یک ماه نشان می دهد، عمده سرمایه گذاران بازار خودرو روی محصولات جدید کراس اوور بیشترین تمرکز را پس از محصولات پر تیراژ دارند. هرچند که انتظار افزایش قیمت برای این خودرو مونتاژی وجود دارد، اما ظاهرا ستاد تنظیم بازار و سایر نهادهای نظارتی به این مساله توجه به بها خودروهای مونتاژی را فراموش کردند.

افزایش قیمت خودروهای چینی در سکوت خبری| کراس اوورها و پیکاپ ها گزینه جدید سودجویان است

تونلند با پیشرانه ۲ لیتری تا ۲۶ آبان ماه سال جاری با قیمت ۷۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد، اما از ۲۵ آبان تا کنون قیمت این محصول به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است

فوتون ۴۰ میلیون تومان گران شد
فوتون تونلند محصولی از ایران خودرو دیزل است، از بدو شروع مونتاژ این محصول در این خودروسازی تاکنون قیمت این خودرو در بازار نسبت به سایر محصولات پیکاپ گران تر بوده است. تونلند با پیشرانه ۲ لیتری تا ۲۶ آبان ماه سال جاری با قیمت ۷۶۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد، اما از ۲۵ آبان تا کنون قیمت این محصول به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. پارامترهای بازار نشان می دهد که شیب افزایش قیمت برای این خودرو همچنان در بازار صعودی است و احتمالا به ۹۰۰ میلیون تومان تا پایان ماه جاری برسد. نکته قابل تامل در اینجاست که کمتر کسی به افزایش قیمت محصولات پیکاپ در بازار آشفته داخلی توجه دارد.

کد خبر: ۱۱۹٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha