۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
رتبه «اول از آخر»  ایران از نظر هزینه ای در اکسپو| بازدید روزانه ۸ تا ۱۲ هزار نفر از پاویون کشورمان
مشاور وزیر صمت در گفتگو با بازار:

رتبه «اول از آخر» ایران از نظر هزینه ای در اکسپو| بازدید روزانه ۸ تا ۱۲ هزار نفر از پاویون کشورمان

زمانی، مشاور وزیر صمت گفت: ایران برای ساخت پاویون خود در اکسپو تنها ۴.۵ میلیون دلار خرج کرده و به لحاظ هزینه کرد در جایگاه آخر دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه بازرگانی و اصناف: حدود ۴۰ روز از زمان برگزاری اکسپوی دبی می گذرد. رویدادی بین المللی که هر ۵ سال یک بار البته به مدت ۶ ماه برگزار می شد. حسن زمانی مشاور وزیر صمت در گفتگو با بازار درباره آخرین وضعیت اکسپو، گفت: هم اکنون روزانه ۸ تا ۱۲ هزار نفر از پاویون ایران در اکسپو  بازدید می کنیم می شود که این در حالی است که در اکسپوهای قبلی بین ۳ تا ۶ هزار نفر از پاویون ایران بازدید می شد.

او با بیان اینکه ایران همواره در بین ۱۵ پاویون برتر و مطرح اکسپو قرار داشته است، گفت:  بر اساس آخرین بررسی که برنامه CNN انجام داده  ایران را  در ردیف دوم پاویون های برتر معرفی کرده است. این نشان می دهد با وجود اینکه ایران به لحاظ اعتباری محدودیت های بسیاری را داشته توانسته حضور موفقی را در اکسپو داشته باشد. امیدواریم که تا پایان این رویداد بین المللی به لحاظ محتوایی هم رتبه هایی را از آن خود کنیم.

ایران برای ساخت پاویون خود در اکسپو تنها ۴.۵ میلیون دلار خرج  کرده و به لحاظ  هزینه کرده در جایگاه آخر دنیا قرار گرفته است

زمانی همچنین در پاسخ به این سوال که برای پاویون ایران در اکسپو چقدر هزینه شده است، گفت: ایران به لحاظ هزینه کرد در اکسپو از بین ۱۹۸ کشور در جایگاه آخر قرار دارد. نفر قبل از ما یعنی رتبه ۱۹۷ حدود ۳۵ میلیون برای راه اندازی پاویون خود هزینه کرده در حالی که بودجه ایران برای راه اندازی پاویون  خود در اکسپو تنها ۴.۵ میلیون دلار بوده است. ضمن اینکه از این مقدار هم تنها ۲۰ درصد آن پرداخت شده است. جالب است که بدانید عربستان حدود ۱۰۰ میلیون دلار  برای ساخت غرفه  در اکسپو هزینه کرده است.

او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا عدم تخصیص منابع منجر به افت کیفیت غرفه ایران در این رویداد بین المللی نشده است، افزود: ما ناچار شدیم از محل های دیگر اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم.

مشاور وزیر صمت همچنین با اشاره به این که نمایشگاه اکسپو در سایتی به وسعت ۴۳۸ هکتار و دوبرابر نمایشگاه اکسپو میلان طراحی شده، افزود: نمایشگاه بر اساس سه زیر موضوع  فرصت، تحرک و پایداری به سه بخش تقسیم شده که پاویون ایران در یک محیط  مستقل و در بخش  تحرک  قرار دارد.

کد خبر: ۱۱۶٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha