برای حل مشکل خام‌فروشی نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم
رئیس اتاق بجنورد:

برای حل مشکل خام‌فروشی نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم

پورآبادی، رئیس اتاق بجنورد، خام فروشی را یکی از مشکلات اساسی صنعت استان خراسان شمالی می‌داند و معتقد است رفع این مشکل نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد ضمن تشریح ب دستاوردهای شورای گفت‌وگوی خراسان شمالی در ۳ ماهه امسال گفت: طی بهار ۱۴۰۰ سه جلسه با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری، رفع مشکلات واحدهای صنعتی، افزایش سودآوری تولیدات با فرآوری کالاها در استان و... برگزار شد که دستاوردهای مهمی را به وجود آورد.

سعید پورآبادی افزود: در یکی از جلسات مقرر شد تا شهرک‌های صنعتی استان کمبودهای خراسان شمالی در زیرساخت‌های تولید را احصا کرده و همراه با راه‌کارهای عملی به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی اظهار کرد: با این تصمیم مشکلات شهرک‌های صنعتی در ۴ حوزه آب، برق، فیبر نوری و راه‌سازی احصا شد؛ به‌این‌ترتیب پس از پیگیری‌های متعدد از سازمان برنامه‌وبودجه استان، مقرر شد این نهاد هزینه بخشی از فیبر نوری موردنیاز شهرک‌های صنعتی را تقبل کند.

پورآبادی در ادامه خام فروشی را یکی از مشکلات اساسی صنعت استان دانست و گفت: برای رفع این مشکل نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی افزود: برای رفع این مشکل تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه معدن معرفی شدند و در حوزه بهره‌وری برخی از معادن استان اقدام کردند.

پورآبادی بازدید میدانی از واحدهای تولیدی بدهکار به بانک‌ها برای رفع مشکلات آنان را دیگر اقدام انجام شده در بهار سال جاری عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این حوزه در شهرستان‌های شیروان، فاروج و اسفراین است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی تصریح کرد: پس از بازدید از واحدهای دارای مشکل مقرر شد تا امهال صورت گرفته و مشکل واحدهای تولیدی رفع شود.

وی بررسی شعار سال در حوزه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را دیگر اقدام انجام شده برشمرد و گفت: فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خراسان شمالی یکی از مشکلات استان است لذا بنا شد موضوع قیمت خودروها به‌صورت فراخوان در اختیار انجمن‌ها قرار گیرد تا موضوع نوسازی محقق شود.

پورآبادی در پایان گفت: با این تصمیم تعداد ۵۰ نفر از متقاضیان انجمن‌ها جهت ثبت سفارش و اقدامات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل اعلام آمادگی کردند.

کد خبر: ۱۱۵٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha