۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
ایران واردات آناناس را ۱۶ درصد کاهش داد| رتبه سی و دوم وارد کننده هستیم
بررسی بازار وارداتی در سال ۲۰۲۰

ایران واردات آناناس را ۱۶ درصد کاهش داد| رتبه سی و دوم وارد کننده هستیم

در حالیکه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵۰ کشور خریدار میوه آناناس بوده اند، ایران نیز با وارداتی به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار در جایگاه ۳۲ دنیا قرار گرفته است.

بازار؛ گروه کشاورزی: آناناس از جمله میوه های گرمسیری است که کشت و پرورش آن منحصر به برخی از کشورها است و به این ترتیب کشورهای بسیاری وارد کننده این محصول هستند به طوری که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵۰ کشور خریدار میوه آناناس از بازارهای بین المللی بوده اند.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ کشورهای ایالات متحده، هلند، چین، ژاپن و اسپانیا ۵ خریدار اصلی میوه آناناس بوده اند

 ارزش جهانی آناناس وارداتی ۸ درصد کاهش یافت
بر اساس گزارشات جهانی ارزش میوه وارداتی آناناس در سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۴۴ میلیارد دلار بوده است. این آمارها نشان می دهد که ارزش بازار جهانی آناناس نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۰ کشورهای ایالات متحده، هلند، چین، ژاپن و اسپانیا بزرگترین خریداران محصول آناناس بوده اند؛ عبارت بهتر ایالات متحده آمریکا در مدت نامبرده بیش از ۲۹ درصد از کل آناناس وارداتی را به ارزش ۷۱۷ میلیون دلار خریداری کرده است. کشور هلند نیز به عنوان دومین کشور بزرگ وارد کننده وارداتی به ارزش ۱۸۹ میلیون دلار رقم زده است. همچنین کشور چین سومین خریدار میوه آناناس بوده و در این سال وارداتی به ارزش ۱۷۲ میلیون دلار رقم زده است.

ژاپن نیز با انجام وارداتی به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار سهمی ۵ درصدی از این بازار داشته و در جایگاه چهارم دنیا قرار گرفته است. این در حالی است که کشور اسپانیا به عنوان پنجمین وارد کننده بزرگ میوه آناناس در سال ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش ۱۲۲ میلیون دلار به ثبت رسانده است.

ایران با وارداتی به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ در جایگاه سی و دوم وارد کنندگان میوه آناناس قرار گرفت

ایران واردات آناناس را در ۲۰۲۰ بیش از ۱۶ درصد کاهش داد
بر اساس این آمار کشور ایران نیز در جایگاه ۳۲ دنیا بوده است. در حقیقت ایران در سال ۲۰۲۰ وارداتی به ارزش بیش از ۷ میلیون دلار انجام داده است و بعد از کشور سنگاپور و قبل از سوئد سی و دومین وارد کننده این محصول بوده است. از سوی دیگر آمارهای منتشر شده نشان می دهد که ایران واردات میوه آناناس را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل تر بیش از ۱۶ درصد کاهش داده است.

کشورهای اروپایی پیشرو در خرید آناناس در ۲۰۲۰| آسیا در جایگاه سوم قرار گرفت
آمارهای منتشر شده جهانی همچنین نشان می دهد که از نظر قاره ای نیز خریداران در کشورهای اروپایی بالاترین ارزش دلار آناناس وارداتی را در طول سال ۲۰۲۰ با خرید به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به خود اختصاص داده اند. به عبارت دیگر بیش از ۴۶ درصد از کل آناناس وارداتی توسط کشورهای اروپایی در این سال خریداری شده است.

از سوی دیگر آمریکای شمالی نیز خریدار بیش از ۳۳ درصد از کل آناناس وارداتی در ۲۰۲۰ بوده و به این ترتیب در رتبه دوم قرار گرفته است. قاره آسیا نیز خریدار بیش از ۱۸ درصد از کل آناناس های فروخته شده در بازارهای بین المللی بوده است و به این ترتیب در جایگاه سوم قرار گرفته است. قاره آفریقا و اقیانوسیه نیز سهمی به میزان ۰.۵ درصد و ۰.۳ درصد در این بازار داشته اند و به این ترتیب در جایگاه های بعدی قرار داشته اند.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha