۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
«پولستار» آماده رقابت با پورشه
خودرو سوئدی الکتریکی ها را به چالش می کشد

«پولستار» آماده رقابت با پورشه

شرکت خودروسازی پولستار با هدف تولید محصول الکتریکی اسپرت به دنبال رقابت با خودرو سوپر اسپرت الکتریکی پورشه است، این شرکت تاکنون توانسته در بازار جایگاه مناسبی برای خود کسب کند.

بازار؛ گروه خودرو: پولستار به عنوان برند الکتریکی شرکت خودروسازی ولوو مدت کوتاهی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. از ابتدای فعالیت تاکنون، پولستار شرکت خودروسازی پورشه را رقیب اصلی خود معرفی می کند. توماس اینگنلات مدیرعامل این شرکت سوئدی این ادعا را رسانه ای کرده بود. هرچند که کارشناسان معتقد هستند برای شرکتی که تاکنون دو محصول بیشتر عرضه نکرده است، این موضوع شعار است.

هرچند توماس اینگنلات مدیر جسور و جوان این شرکت چندان توجهی به نظرات کارشناسان ندارد، اما آنطور که مشخص است ولوو تجربه و دانش چند ساله خود در زمینه تولید خودرو را به پولستار انتقال داده است. پولستار برای دست یابی به هدف اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۳۰، فقط به دنبال تولید محصولات الکتریکی است. پروژه این شرکت با نام صفر شناخته می شود. دلیل این نامگذاری استفاده از انرژی تجدید پذیر برای خودروهای الکتریکی و مواد بازیافتی با ساختار محصول است. هرچند ولوو همواره در محصولات خود نهایت دقت را داشت که ضایعات کمتری در زمان تولید یا اسقاط داشته باشد، همین موضوع را نیز در پولستار پیاده سازی کرده است.

هدف زیست محیطی اتحادیه اروپا در پایان این دهه، پولستار را بیش از گذشته به سمت توسعه سبد محصولات خود سوق داده است. محصولات این شرکت در کلاس سدان و کراس اوور رقیب جدی برای شرکت های پورشه، تسلا و ب ام و خواهد بود. اینگلات در این خصوص به تازگی گفته است: در حال رقابت با پورشه برای تولید بهترین خودرو اسپرت الکتریکی هستیم.

زنجیره تامین پولستار در چین قرار دارد و این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف تلقی می شود، تمام تولید در چین انجام و خودرو برای فروش به اروپا ارسال می شود. پولستار در تلاش است از حمل و نقل ریلی برای محصولات خود استفاده کند. این شرکت سوئدی امیدوار است که گازهای گلخانه ای اروپا با انتقال تولید به چین، کاهش یابد. همچنین باید گفت این شرکت برنامه دارد پولستار ۳ را در کالیفرنیای جنوبی تولید کند.

پولستار تاکنون به عنوان یک شرکت الکتریکی توانسته در بازار جایگاه خوبی برای خود کسب کند، همچنین سرعت توسعه محصولات الکتریکی این شرکت سبب خواهد شد که رقیب جدی و سرسختی برای تسلا باشد. البته باید منتظر بود و دید رقابت این سوئدی تازه وارد با آلمانی کهنه کار به کجا خواهد رسید.

کد خبر: ۱۱۱٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha