۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
تقویت کارگاههای کوچک سبب رونق بازار اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می شود
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

تقویت کارگاههای کوچک سبب رونق بازار اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان می شود

یاسوج- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: تقویت کارگاههای کوچک و حمایت دولت و به ویژه بانک‌ها می‌تواند، علاوه بر رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و رونق بازار اقتصادی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، جبار کیانی پور چهارشنبه شب در نشست مجازی استاندار با مدیران اقتصادی استان در راستای جهش تولید افزود: برای دستیابی به شعار سال که جهش تولید است، جذب سرمایه در کهگیلویه و بویراحمد بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه نباید از صنایع کوچک غافل شویم، گفت: یکی از مزایای صنایع کوچک سرعت در تولید و اشتغال است و صنایع کوچک در دنیا یکی از ارکان بسیار مهم در راستای اشتغالزایی محسوب شده و از عوامل تحرک صنایع متوسط و بزرگ به شمار می‌روند.

کیانی پور با بیان اینکه صنایع کوچک در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، اظهار داشت: انعطاف‌پذیری از مزایای صنایع کوچک است و می‌توانند در بخش‌های مختلف به صنعت یک کشور کمک کنند و بیش از ۵۰ درصد اختراعات و نوآوری‌ها در دنیا توسط صنایع کوچک رخ می‌دهد.

وی افزود: دومین مساله‌ای که موجب شده این صنایع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند قدرت جذب بسیار زیاد نیروی کار توسط آنهاست.

کیانی پور  همچنین با بیان اینکه اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای دستیابی به اهداف شعار سال موثر است، تاکید کرد: ما در بخش اقتصادی، از دولت مردان تقاضا داریم صدور مجوزها را به حداقل ممکن رسانده و تامین مالی و سرمایه در گردش برای واحد های تولید را به آسان ترین روش انجام دهند.

وی افزود: این امر توقع بخش خصوصی از مجلس شورای اسلامی است که قوانین دست و پاگیر را به حداقل برسانند.

کیانی پور اظهار داشت: از مهمترین خواسته های بخش خصوصی برای دستیابی به اهداف شعار سال که جهش تولید است، حمایت مسئولان قضایی از سرمایه گذاران، کمک به کسب و کارهای نوین و نوپا، تحت فشار قرار ندادن فعالان اقتصادی به بهانه های بانکی و مالیاتی و جدی گرفتن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است.

وی افزود: تعامل همه ارکان و بخش های دولتی و حاکمیتی درکنار هم با بخش خصوصی در راستای جهش تولید یک ضرورت است.

کد خبر: ۱۱٬۰۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha