۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
امکان توسعه ۸۵ درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل دریایی
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس عنوان کرد

امکان توسعه ۸۵ درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل دریایی

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: تأمین مواد اولیه، ‌تولید و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران، امری ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه عمده کشورها در سیاست گذاری جدید به منظور توسعه اقتصادی، ‌ از ظرفیت بنادر و حمل و نقل دریایی استفاده می‌کنند، ‌اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که ۸۵ درصد توسعه اقتصادی کشورهایی که از ظرفیت دریا برخوردار هستند، به توسعه دریا محور وابسته است و با برنامه‌ریزی صحیح توانسته‌اند پتانسیل بالقوه دریایی و بندری کشور خود را بالفعل کرده و از تمامی ظرفیت‌های لجستیکی، حمل و نقل دریایی و ترکیبی در راستای رونق اقتصادی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی می‌توانیم بار ترافیکی بیشتری را برای بنادر فراهم کنیم و با تأمین تجهیزات بندری و دریایی علاوه بر افزایش سرعت حمل و نقل کالا، ‌ شاهد ارائه خدمات مطلوب‌تر و کیفی‌تر به فعالان اقتصادی باشیم.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور و به ویژه سواحل مکران، ‌ ظرفیت‌های بی‌نظیری برای توسعه دریایی و بندری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور می‌توانیم کوتاه‌ترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای هدف باشیم و اینگونه ضمن کسب درآمد و تولید ثروت در جهت رشد اقتصادی گام برداریم.

یوسفی افزود: بنادر شهیدرجایی، شهیدبهشتی چابهار و نیز امام خمینی(ره) در جنوب کشور از ظرفیت‌های ویژه برخوردار هستند که باید از این بنادر در راستای اشتغال آفرینی، ‌ ارز آوری و رونق اقتصادی کشور بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به اینکه صادرات از پسکرانه بنادر مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، تولید، ‌ صادرات و صادرات مجدد از مهم‌ترین مسائل اقتصادی است که باید در پسکرانه بنادر به آن پرداخته شود.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی به ظرفیت‌های هر کشوری باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی تولید کننده ثروت است و باید در این مسیر از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر این به ظرفیت‌های منطقه ای توجه داشته باشیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: باید در مورد کریدورهای لجستیکی با دقت بیشتری عمل و ضمن سرمایه گذاری، غفلت و کاستی‌های موجود را برطرف کنیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha