۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سهام شرکت خودروسازی «پاگانی» فروخته شد
عربستان مالک جدید هایپر کار ایتالیا

سهام شرکت خودروسازی «پاگانی» فروخته شد

سهام شرکت خودروسازی پاگانی تولید کننده محصولات هایپر کار طی یک قرار داد به عربستان جهت سرمایه گذاری بر روی محصولات آینده فروخته شد.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی پاگانی، تولید کننده محصولات هایپر کار سرمایه گذار جدیدی دارد، این سرمایه گذار با شعار توسعه فناوری و تامین هزینه‌های تولید هدف توسعه خودروهای سوپر اسپرت را برای خود در نظر گرفته است. عربستان با سرمایه گذاری و خرید سهام اصلی پاگانی برنامه توسعه محصولات هایپر کار را در رقابت با لوسید به عنوان رقیب اصلی این خودروساز ایتالیایی دارد.

شرکت خودروسازی پاگانی در اوایل دهه ۹۰ میلادی توسط هوراسیو پاگانی که کارمند شرکت خودروسازی لامبورگینی بود، تاسیس شد. این شرکت پس از یک سال از زمان تاسیس محصولی به نام مودنا را طراحی و عرضه بازار کرد، خودروی که سبب افزایش شهرت این شرکت در تولید هایپر کار شد.

پاگانی با بهره گیری از پلت‌فرم مرسدس بنز و پیشرانه ۱۲ سیلندر آلمانی، خودروی به نام زوندا را طراحی و تولید کرد. زوندا به عنوان یک خودرو سوپر اسپرت موفق با قیمت چند میلیون دلار، موفقیت قابل توجهی برای پاگانی ایجاد کرد. این مورد سبب شد که این خودروساز به دنبال جایگزینی هویرا برای زوندا باشد. از سال ۲۰۱۱ این شرکت هایپر کار ایتالیایی برنامه اصلی تولید خود را به سمت هویرا معطوف کرده است.

هوراسیو پاگانی، موسس این خودروساز فروش سهام این شرکت به عربستان را گام استراتژی بلندمدت برای توسعه خودروهای هایپر کار عنوان کرد.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های این شرکت ایتالیایی افزود: مشتاق سرمایه گذاری روی محصولات آینده پاگانی هستیم.

کد خبر: ۱۰۳٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha