سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در فناوری صنعت کشاورزی جهان| استفاده از برق برای مهار علف های هرز
نقش استارت آپ های فناوری کشاورزی در پایداری تولید

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در فناوری صنعت کشاورزی جهان| استفاده از برق برای مهار علف های هرز

در حالیکه در ۲۰۲۰ در حوزه فناوری صنعت کشاورزی جهان ۳میلیارد دلار سرمایه گذاری شده، کارشناسان معتقدند با تبدیل شدن تغییرات آب و هوایی به یک موضوع فوری نقش حیاتی استارت آپ های کشاورزی نمایان تر میشود.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: صنعت کشاورزی به تدریج به بخش بعدی فناوری پیشرفته تبدیل می شود به طوری که از فناوری هایی مانند بلاک چین، هوش مصنوعی و بینایی رایانه ای برای بهبود عملکرد محصول، زنجیره تامین و پایداری در این صنعت استفاده می شود.

گزارشات منتشر شده می گوید که با توجه به پتانسیل صنعت کشاورزی جهان، کل سرمایه گذاری ها در بخش فناوری اطلاعات در سه فصل اول سال ۲۰۲۰ به ارزش ۳.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. از سوی دیگر کارشناسان پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۲۵ ارزش بازار صنعت فناوری جهانی از مرز ۲۲.۵ میلیارد دلار فراتر رود.

استارت آپ Trace Genomics با هدف شناسایی وضعیت موجودات زنده خاک، تعداد، تنوع و توزیع جغرافیایی این موجودات و نحوه فعالیت آن‌ها در خاک طراحی شده است

به این ترتیب با ادامه ادغام فناوری های جدید در کشاورزی، تعداد استارتاپ های Agtech رو به افزایش است. یکی از این استارت آپ ها که از استخراج DNA و یادگیری ماشینی برای ارائه داده های نمونه خاک استفاده می کند Trace Genomics است که در سال ۲۰۱۵ با بودجه ای بالغ بر ۳۹ میلیون دلار راه اندازی شده است. در واقع استفاده از این فناوری با هدف شناسایی وضعیت موجودات زنده خاک، تعداد، تنوع و توزیع جغرافیایی این موجودات و نحوه فعالیت آن‌ها در خاک طراحی شده است. نکته جالب توجه اینکه این استارت آپ در مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۰ به عنوان پیشگام فناوری انتخاب شد.

تامین منابع مالی از تهیه بذر تا مرحله فروش با استفاده از استارت آپ ProducePay
از دیگر استارت آپ های فعال در صنعت کشاورزی جهان، ProducePay است که با بودجه ای معادل ۲۹۹ میلیون دلار در آمریکا راه اندازی شده است. این استارت آپ در واقع با ترکیب فین تک و آگریتک (فناوری کشاورزی)، تامین مالی قبل از برداشت محصول را به تولیدکنندگان محصولات تازه ارائه می دهد؛ به این معنا که بهره برداران بخش کشاورزی را از از مرحله تامین بذر تا مرحله فروش از نظر مالی تامین می کنند. از سوی دیگر با استفاده از این فناوری کشاورزان به یک شبکه توزیع بزرگ، ابزار هشدار قیمت و همچنین به تجزیه و تحلیل فروش محصولات خود دسترسی پیدا می کند.

GreenLight Biosciences؛ استارت آپی برای محافظت از محصولات در برابر آفات
GreenLight Biosciences از دیگر استارت آپ های حوزه کشاورزی است که  با بودجه ای معادل ۲۱۵ میلیون دلار راه اندازی شده و در واقع محصولات کشاورزی را مبتنی بر RNA (ترکیباتی با زنجیره هیا بلند مانند DNA ) توسعه می دهد. به عبارت دیگر این استارت آپ با هدف محافظت از محصولات در برابر آفات راه اندازی شده است.

در استارت آپ RootWave از برق برای از بین بردن علف های هرز  و بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی استفاده می شود

از بین بردن علف های هرز با فناوری RootWave
یکی از بزرگترین چالش های پیش روی بهره برداران بخش کشاورزی علف های هرز داخل مزارع است که موجب می شود محصول کشاورزی از نظر کمّی و کیفی دچار افت شود. در راستای کمک به کشاورزان برای عبور کردن از این مشکل، یک شرکت انگلیسی بودجه ای ۹.۷ میلیون دلاری صرف راه اندازی استارت آپ RootWave کرده است. در واقع این شرکت که مبتنی بر فناوری و هوش مصنوعی است دستگاه های کُشنده علف های هرز را تولید می کند. به این معنا که محصولات آنها برای از بین بردن علف های هرز (با استفاده از شوک های الکتریکی) و برای کمک به بازسازی اکوسیستم ها طراحی شده است. به عبارت ساده تر در این استارت آپ از برق برای از بین بردن علف های هرز و بدون استفاده از هیچ ماده شیمیایی استفاده می شود به طوری که به جای علف کش های شیمیایی در اینجا یک الکترود به علف هرز برخورد می کند و آن را از بین می برد.

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در فناوری صنعت کشاورزی جهان| استفاده از برق برای مهار علف های هرز

استارت آپ FarmLead؛ پلتفرمی برای ساده سازی تجارت غلات و محصولات کشاورزی
از اصلی ترین مسائل در خصوص محصولات کشاورزی بحث فروش محصولات است که یافتن بازارهای هدف برای انواع محصولات به معنا به نتیجه رسیدن کشت آن محصول محسوب می شود. در این راستا یک شرکت کانادایی استارت آپ FarmLead را با بودجه ای بالغ بر ۷ میلیون دلار راه اندازی کرده است که در حقیقت یک بازار آنلاین برای کشاورزان، تولیدکنندگان و خریداران ارائه می دهد. این پلتفرم که Combyne نامیده می شود برای ساده سازی تجارت غلات و محصولات کشاورزی برای جامعه کشاورزی طراحی شده است و نکته جالب توجه اینکه تعداد کاربران این پلتفرم از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است!

استارت آپ Vestaron Corporation؛ فناوری برای جایگزینی آفت کش های شیمیایی با محصولات بیولوژیک
با توجه به اهمیت سلامت محیط زیست و آلوده نشده توسط کودهای شیمیایی صنعت کشاورزی جهان شاهد راه اندازی برخی استارت آپ های سلامت محور است که با هدف کاهش تبعات استفاده از کودهای شیمیایی اقدام به تولید محصولات بیولوژیک و یا محصولاتی با پایه گیاهی می کنند. یکی از این استارت آپها Vestaron Corporation است که با بودجه ای بالغ بر ۱۱۱ میلیون دلار راه اندازی شده است. در حقیقت این شرکت که فعال در حوزه فناوری کشاورزی است و به طور تخصصی در زمینه حفاظت از محصولات کشاورزی فعالیت می کند پپتیدهای بیولوژیکی (پیوندهای بیولوژیکی) تولید می کنند که جایگزین های مطمئن تری برای آفت کش های شیمیایی هستند. نکته جالب توجه اینکه  در سال ۲۰۲۰، این استارت آپ در لیست ۱۰۰ تکنولوژی پاک دنیا قرار گرفت.   

استارت آپ BluWrap؛ تکنولوژی برای افزایش عمر پروتئین های تازه
از دیگر استارت آپ های راه اندازی شده در حوزه کشاورزی BluWrap است که با بودجه ۱۲ و نیم میلیون دلاری راه اندازی شده است. در واقع BluWrap یک شرکت کشاورزی فناوری محور است که راه حل هایی برای زنجیره تامین غذا ارائه می دهد به این معنا که این استارت آپ تکنولوژی افزایش عمر پروتئین های تازه و فاسد شدنی (عمدتا غذاهای دریایی) را ارائه می دهد! کارشناسان تخمین زده اند در آمد سالانه این استارت آپ  ۵ میلیون دلار است.

شرکت کشاورزی Mootral  مدعی است راه حل هایی که آنها از طریق مکمل های خوراک دام ارائه می دهند می تواند منجر به کاهش ۳۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای شود

کاهش ۳۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای با کمک استارت آپ Mootral
یکی از جالب ترین استارت آپ های راه اندازی شده در حوزه کشاورزی استارت آپ Mootral است که در سال ۲۰۱۸ با بودجه ۷.۸ میلیون دلار در کشور سوئیس راه اندازی شده است. در حقیقت Mootral یک شرکت کشاورزی مبتنی بر فناوری های نوین است که در زمینه مکمل های خوراک دام فعالیت می کند. به طوری که بنیانگذاران مدعی هستند با تولید مکمل هایی موجب کاهش انتشار متان از گاو، بز و گوسفند شده اند. به عبارت ساده تر اینکه این شرکت مدعی است راه حل هایی که آنها از طریق مکمل های خوراک دام ارائه می دهند می تواند منجر به کاهش ۳۸ درصدی انتشار گازهای گلخانه ای شود.

سرمایه گذاری ۳ میلیارد دلاری در فناوری صنعت کشاورزی جهان| استفاده از برق برای مهار علف های هرز

استارت آپ TerViva؛ فناوری بازسازی زمین های کشاورزی تخریب شده
با توجه به اینکه زمین های کشاورزی با شخم زدن بیش از اندازه و به مرور زمان آسیب می بینند و همین امر موجب افزایش فرسایش آنها نیز می شود یکسری استارت آپ ها با هدف بازسازی زمین های کشاورزی آسیب دیده روی کار آمده است که استارت آپ TerViva یکی از آنها است. این استارت آپ در سال ۲۰۱۰ با بودجه ۳۱ میلیون دلاری در کالیفرنیا راه اندازی شده است. بنیانگذاران این استارت آپ مدعی هستند که بر بازسازی زمین های کشاورزی تخریب شده تمرکز دارند و این کار را با تولید درختان پونگامیا که دانه های غنی از روغن تولید می کنند، انجام می دهند. به این معنا که مواد غذایی گیاهی مغذی به جای کشت در زمین از طریق این درختان تامین می شود. به گفته بنیانگذاران استارت آپ TerViva در حال حاضر ۱۵۰ هزار درخت با هدف بازسازی زمین های تخریب شده کشت شده است.

کارشناسان جهانی صنعت کشاورزی معتقدند که با تبدیل شدن تغییرات آب و هوایی به یک موضوع فوری و حیاتی، قطعا استارت آپ های کشاورزی و فناوری های نوینی که در این حوزه روی کار می آیند در آینده نزدیک نقش بسیار مهمی ایفا خواهند کرد. این در حالی است که راه حل های استارت آپ های کشاورزی مبتنی بر تکنولوژی راه حال های بسیار متنوعی برای چالش ها و مشکلات موجود در این صنعت ارائه می دهد که شامل همه بخش های این صنعت از زراعت گرفته تا باغداری و دامداری را شامل می شود. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که در سال های آینده سرمایه زیادی از سوی سرمایه گذاران در راستای سرمایه گذاری در حوزه فناوری کشاورزی به سمت این صنعت سرازیر شود.

کد خبر: ۱۰۳٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha