۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
شاهکار آئودی با عرضه RS۳
سدانی که سریعتر می‌شود

شاهکار آئودی با عرضه RS۳

نسل جدید آئودی A۳ با نام RS۳ و مجهز به یک پیشرانه ۵ سیلندر توربوشارژر با حداکثر ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت، راهی بازارها شد.

بازار؛ گروه خودرو: سال گذشته میلادی علیرغم شیوع ویروس کرونا، سال موفقیت شرکت خودروسازی آئودی بود. آئودی سال ۲۰۲۰ از مدل جدید A۳ که نسل چهارم این خودرو محسوب می‌شود، رونمایی کرد. این مدل از A۳ با طراحی جدید و متفاوت از نسل‌های پیشین و براساس پلتفرم MQB Evo فولکس‌واگن تولید شده است. این خودرو همیشه به مشتریان و مالکان حس اسپرت بودن را القا می‌کرد، بنابراین انتظار می‌رفت که مدلی قدرتمند از A۳ به بازار راه یابد که سال گذشته آئودی این کار را انجام داد.

نسل چهار A۳ به دلیل افزایش قدرت و حالت اسپرت بودن به نام RS۳  توسط آئودی به بازارهای جهانی معرفی شد

نسل چهار A۳ به دلیل افزایش قدرت و حالت اسپرت بودن به نام RS۳  توسط آئودی به بازارهای جهانی معرفی شد. RS۳ به دلیل داشتن طراحی اسپرت و به روز، مشتریانی را که به دنبال حس رانندگی اسپرت و دینامیکی فعال در زمان حرکت هستند، به خود جذب کرده است. پروفیل خودرو با زاویه بیشتر ستون C و حفظ فرمت کوپه و خط شخصیتی تیز افقی روی بدنه با اورهنگ‌های کوتاه و رینگ‌های ۱۹ اینچی استایل جذابی را به نمایش می‌گذارد.

شاهکار آئودی با عرضه RS۳

ظاهر خودرو به لطف چراغ‌های OLED درکنار خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره شش ضلعی به رنگ مشکی، چهره‌ای تهاجمی را برای RS۳ ایحاد کرده است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های کشیده با LED های منقطع و حجم پردازی صریح در این بخش زیبا است. عمده تغییراتی که در RS۳ ایجاد شده است شامل؛ سپر اسپرت با جلوپنجره به رنگ مشکی، آینه‌های جانبی به رنگ مشکی پیانویی، رینگ ۱۹ اینچی ۱۰پره Y شکل یا پنج پره Y شکل، ایجاد ورودی هوا روی گل‌گیرهای جلو و نصب اسپویلر کوچک روی در صندوق و اگزوزهای کروی شکل در طرفین سپر و دیفیوزر بزرگ اشاره کرد.

تمام این تغییرات سبب شده که یک خودرو سدان کوپه در کلاس کوچک اسپرت تولید شود، آئودی را می‌توان بهترین خودروساز در انتخاب و تولید رنگ در جهان معرفی کرد. این خودروساز آلمانی برای اینکه محصول جدید خود را جذاب‌تر کند، رنگ سبز ویژه‌ای برای آن انتخاب کرده که در بازارهای جهانی به شهرت رسیده است.

طراحی داخلی RS۳ فضای کاملا اسپرت را به سرنشینان القا می‌کند، زیرا داشبورد با طراحی و حجم‌های خاص کابین فوق زیبایی را ایجاد کرده است. المان‌های مانند طراحی دو دریچه ذوزنقه‌ی در بالاترین سطح داشبورد برای راننده و دو دریچه مستطیل شکل در کنار یکدیگر برای سرنشین جلو و استفاده از متریال فیبرکربن کابین را کاملا هیجان انگیز می‌کند.

مجموعه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر میانی ۱۰.۱ اینچی کنسول میانی فضای مدرنی را برای سرنشینان ایجاد کرده است. طراحی صندلی‌های اسپرت RS، غربیلک فرمان D، دسته دنده مشابه پورشه۹۱۱ و پدال‌های شیفتر آلومینیومی در پشت فرمان رانندگی با RS۳ را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد. خطوط سبز رنگ روی صندلی و ادوات داشبورد کابین را جذاب کرده است.

شاهکار آئودی با عرضه RS۳

این خودرو به یک پیشرانه پنج سیلندر TFSI به حجم ۲.۵لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این موتور مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها است

در طراحی داخلی این خودرو از سقف پانوراما و نورپردازی LED های نواری داخل کابین استفاده شده که در روز و شب کابین با حداکثر نورپردازی حس آرامش را در زمان استفاده طولانی مدت به سرنشینان القا کند. این خودرو به یک پیشرانه پنج سیلندر TFSI به حجم ۲.۵لیتری توربوشارژ مجهز شده است. این موتور مجهزبه سیستم پرخوران توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها است. با در نظر گرفتن طراحی این سیستم‌های جدید حداکثر توان خروجی به ۴۰۰ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور به ۵۰۰ نیوتون‌متر تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به کمک گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اس-ترونیک اتوماتیک قدرت را به چهارچرخ منتقل می‌کند. زیرا آئودی به تولید خودروهای سدان دو دیفرانسیل در دنیا شهرت دارد.

شاهکار آئودی با عرضه RS۳

RS۳ می‌تواند در۳.۸ ثانیه از صفر به صد برسد و حداکثر سرعت این خودرو ۲۹۰ کیلومتر برساعت است. برای اینکه این خودرو جدید آئودی به راحتی بتواند به سرعت مذکور برسد، از لاستیک‌های پیرلی پی-زیرو تروفئو آر برای آن استفاده شده است. همچنین سیستم ترمز سرامیکی با کالیپر شش پیستونه به منظور افزایش ایمنی خودرو تعبیه شده است. از مهم‌ترین آپشن‌های RS۳ می‌توان به سیستم آنالیز آنلاین ترافیکی، سیستم ارتباط خودرو با خودرو، سیستم پایش نقاط کور و شناسایی عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پارک هوشمند، استارت هوشمند روی گوشی، دوربین ۳۶۰درجه‌ی و سیستم کنترل فواصل و پیشگیری از برخورد اشاره کرد. گفتنی است که طراحی این خودرو در کنار سیستم‌های مذکور بالاترین سطح ایمنی و پایداری را برای این سدان کوپه ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۱۰۳٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha