۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۳
«مک لارن اسپایدر» به بازار می‌آید
سوپر اسپرت انگلیسی پر قدرت تر از همیشه

«مک لارن اسپایدر» به بازار می‌آید

مک لارن محصولی به نام ۷۶۵LT اسپایدر را به تازگی معرفی کرده که با یک پیشرانه ۸ سیلندر با آرایش وی شکل ۷۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: مک لارن به عنوان یک سوپر اسپرت ساز انگلیسی در بازارهای جهانی جایگاه مناسبی برای محصولات خود ایجاد کرده است. این خودروساز سال گذشته از جدیدترین محصول کوپه خود رونمایی کرد. این محصول به نام ۷۶۵LT شناخته می‌شود که بر پایه پلت‌فرم جدید مونوکیج ۲ طراحی شده که دارای وزن پایین‌تر و عملکرد بهتری است. در حقیقیت  ۷۶۵LT مدل ارتقا و توسعه یافته ۷۲۰S است که برای رقابت با سایر خودروسازان و برندها طراحی و تولید شده است.

«مک لارن اسپایدر» به بازار می‌آید

مک لارن چند روز پیش در یک اتفاق مهم، نسخه اسپایدر مک لارن ۷۶۵LT را به جهان معرفی کرد. از نظر طراحی بدنه با فرم‌های تخت و حجم‌های تناسبات عالی شخصیتی خاص و نافذ به خود گرفتته است

این خودروساز انگلیسی چند روز پیش در یک اتفاق مهم، نسخه اسپایدر مک لارن ۷۶۵LT را به جهان معرفی کرد. از نظر طراحی بدنه با فرم‌های تخت و حجم‌های تناسبات عالی شخصیتی خاص و نافذ به خود گرفتته است. پروفیل خودرو با خط شانه نسبتا تیز و فرم‌های تخت استایلی جذاب دارد. چهره خودرو با زاویه خاصی که دماغه نزدیک سطح زمین است، و فرم مثلث شکل فرم چراغ‌ها و LED های افقی که درون آن طراحی شده با ورودی‌های دورن سپر و لیپ بزرگ سپر جلو تهاجمی و خشن به نظر می‌رسد.

 در طراحی عقب فرم کشیده بدنه با چراغ‌های کمانی شکل LED جذاب است. با طراحی چهار اگزوز در میان چراغ‌ها و اسپویلر فعال بزرگ عقب و دیفیوزر بزرگ چاشنی اسپرت بودن در این سوپراسپرت انگلیسی دوچندان می‌شود. هرچند که نصب رینگ‌های ۱۹ اینچی کربن در جلو و ۲۰ اینچی در عقب هیجان رانندگی با این سوپراسپرت را بیشتر می‌کند. رینگ‌های ساخته شده برای ۷۶۵LT فورج شده است که حدود ۲۲ کیلوگرم از نسخه ۷۲۰S سبک‌ وزن‌تر است.

«مک لارن اسپایدر» به بازار می‌آید

طراحی کابین ۷۶۵LT اسپایدر، طراحی خاص به خود گرفته است. کابین با مواد جیر و فیبرکربن طراحی همراه است که فضای کاملا اسپرت را در اختیار سرنشینان می‌گذارد. مجموعه پشت آمپر کاملا دیجیتالی با دو نوع حالت افقی قابل نمایش به راننده هیجان انگیز است.

قرارگیری نمایشگر ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی مک‌لارن فضا را نیز مدرن کرده است. طراحی دریچه‌های کروی شکل برای سیستم تهویه مطبوع هارمونی خوبی با دکمه‌های فیزیکی گرد دارد. طراحی خاص دکمه‌های فیزیکی که برای وضعیت دنده قرار گرفته، در کنار نوع خاص طراحی فیبرکربن صندلی اسپرت قرارگرفتن پشت فرمان این سوپراسپرت بریتانیایی را مهیج می‌کند.

سازه بدنه ۷۶۵LT از جنس آلومینیوم با فیبرکربن است که از تیتانیوم برای سیستم اگزوز نیز استفاده شده است. همین مساله سبب شده تا مجموع وزن این سوپراسپرت اسپایدر را به ۱۳۸۸ کیلوگرم برساند

 هرچند که طراحی غربیلک فرمان فیبرکربنی با دو پدال شیفتر بزرگ در پشت آن این هیجان را به اوج خود می‌رساند. سازه بدنه ۷۶۵LT از جنس آلومینیوم با فیبرکربن است که از تیتانیوم برای سیستم اگزوز نیز استفاده شده است. همین مساله سبب شده تا مجموع وزن این سوپراسپرت اسپایدر را به ۱۳۸۸ کیلوگرم برساند. این عدد به معنای ۸۰ کیلوگرم سبک وزن‌تر از مدل ۷۲۰S است. آنچه که این سوپراسپرت بریتانیایی را جذاب می‌کند، پیشرانه قدرتمند آن است. یک موتور هشت سیلندر با آرایش وی‌شکل به حجم چهارلیتری مزین به توربوشارژهای دوقلو می‌تواند حداکثر ۷۶۵ اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید کند.

«مک لارن اسپایدر» به بازار می‌آید

 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت، تنها کافی است که پدال گاز را تا انتها فشار دهید. در این حالت تنها ۲.۸ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون شما را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. این به معنای ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل ۷۲۰S است. حداکثر سرعت این سوپراسپرت به ۳۳۰ کیلومتربرساعت می‌رسد. نکته مهم‌تر اینکه تنها ۷.۲ ثانیه زمان نیاز است که از حالت سکون به ۲۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

سیستم اگزوز تیتانیومی حدود ۴۰ درصد سبک‌وزن‌تر از اگزوز فولادی است و راندمان بالایی را نیز برای پیشرانه به وجود می‌آورد. از سوی دیگر اسپویلر بزرگ فعال در بخش عقب و دیفیوزر بزرگ در آیرودینامیک خودرو بسیار موثر بوده‌اند

مهندسان مک‌لارن برای این مدل اگزوزها را از جنس تیتانیوم ساخته‌اند. سیستم اگزوز تیتانیومی حدود ۴۰ درصد سبک‌وزن‌تر از اگزوز فولادی است و راندمان بالایی را نیز برای پیشرانه به وجود می‌آورد. از سوی دیگر اسپویلر بزرگ فعال در بخش عقب و دیفیوزر بزرگ در آیرودینامیک خودرو بسیار موثر بوده‌اند. به طوری که طبق ادعای مک‌لارن ۲۰ درصد نیروی دان‌فورس بیشتری نسبت به مدل ۷۲۰S ایجاد می‌کند. از ویژگی‌های دیگر ۷۶۵LT برای کاهش وزن می‌توان به رینگ‌های فورج شده ۱۰ پره و لاستیک‌های سفارشی پیرلی پی‌-زیرو اشاره کرد. این لاستیک‌ها به صورت اختصاصی برای این مدل توسعه یافته تا عملکرد خودرو را بهبود بخشد. سوپراسپرت‌ساز بریتانیایی مک‌لارن قرار است ۷۶۵ دستگاه از این خودرو تولید کند.

کد خبر: ۱۰۲٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha