۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
«رنو » باتری را از ولکان انرژی تامین می‌کند

«رنو » باتری را از ولکان انرژی تامین می‌کند

ولکان انرژی شرکت استارتاپی آلمانی-استرالیایی به تازگی اعلام کرده که قرار داد تامین باتری لیتیوم برای شرکت خودروسازی رنو را امضا کرده است.

بازار؛ گروه خودرو: یک شرکت استارتاپی آلمانی-استرالیایی به نام ولکان انرژی به تازگی اعلام کرده که قرار داد تامین باتری لیتیوم برای شرکت خودروسازی رنو را امضا کرده است. این قرار داد براساس جدیدترین برنامه شرکت خودروسازی رنو برای افزایش استفاده از باتری فلزی در محصولات الکتریکی منعقد شده است.

به گفته شرکت ولکان انرژی، سالانه ۶ تا ۱۷ هزار تن لیتیوم از محل ذخایر آب گرم در سیستم زمین گرمایی را در آلمان می‌تواند به شرکت رنو تحویل دهد. قرار داد این شرکت تامین کننده با خودروساز خوشنام فرانسوی یک قرار داد پنج ساله خواهد بود.

شرکت خودروسازی رنو با برندهای زیر مجموعه خود یعنی آلپاین و داچیا به دنبال توسعه خودروهای الکتریکی تا ۹۰ درصد از سبد محصولات است. یکی از مزایایی مهم تولید لیتیوم توسط ولکان عدم انتشار کربن است. ولکان با سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری به دنبال افزایش تولید لیتیوم توسط نیروگاه‌های زمین گرمایی است.

ولکان با مدیریت جینا رینهارت که یکی از سرمایه‌گذاران برجسته استرالیایی شناخته می‌شود، هدایت و توسعه یافته است. این شرکت ماه گذشته یک قرار داد بلند مدت برای فروش هیدروکسید لیتیوم با شرکت LG منعقد کرده است.

این شرکت تولید کننده باتری به دنبال ایجاد تفاهم نامه برای تامین لیتیوم با شرکت استلانتیس است.

کد خبر: ۱۰۱٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha