۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
«آئودی A۶»  ای ترون ۲۰۲۲ تولید می‌شود
رقابت سخت خودروسازان الکتریکی از سال آینده

«آئودی A۶»  ای ترون ۲۰۲۲ تولید می‌شود

شرکت خودروسازی آئودی محصول A۶ ای ترون را سال آینده تولید انبوه و روانه بازار خواهد کرد، این خودرو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رقابت را برای سایر خودروسازان سخت خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: در اوایل سال جاری شرکت خودروسازی آئودی محصولی الکتریکی یعنی A۶ ای ترون را در نمایشگاه خودرویی شانگهای رونمایی کرد. محصولی که یک خودرو تمام الکتریکی جدید برای رقابت جدی با سایر برندها بود. اکنون شنیده‌ها حاکی از آن است که آئودی این خودرو را برای سال ۲۰۲۲ تولید خواهد کرد.

سخنگو آئودی تایید کرد که اطلاعات مذکور صخت دارد و این خودروساز محصول کانپست خود را به تولید انبوه نزدیک و در سال آینده وارد بازار خواهد کرد. هرچند که در ادامه این شرکت خودروساز آلمانی تایید کرده است که Q۶ ای ترون نیز سال آینده همزمان با کانسپت A۶ وارد مدار تولید و بازار خواهد شد.

نکته قابل توجه اینجاست که آئودی نیز مانند پورشه جز نخستین خودروسازانی هستند که از پلت‌فرم PPE برای تولید نسل جدید محصولات خود استفاده کرده‌اند. با تولید A۶ ای ترون، نیاز  مشتریان به یک خودرو الکتریکی همه فن حریف مرتفع خواهد شد.   این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است که مجموعا ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

گفته می شود که A۶  با یک بارشارژ می‌تواند ۷۰۰ کیلومتر را پیمایش کند که این مقدار براساس استاندارد WLTP هماهنگی لازم را دارد. باتری نصب شده در این خودرو ۱۰۰ کیلو وات ساعنی است که در صورت استفاده از شارژ سریع می‌تواند در مدت ۱۰ دقیقه برای پیمایش ۳۰۰ کیلومتر آماده و در ۲۵ دقیقه ۸۵ درصد شارژ کامل شود.

کد خبر: ۱۰۱٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha