۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
افزایش سهام ۳۵ درصدی گروه خودروسازی «دایملر»| تولید اتوبوس و تریلر با ۵.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری

افزایش سهام ۳۵ درصدی گروه خودروسازی «دایملر»| تولید اتوبوس و تریلر با ۵.۹ میلیارد دلار سرمایه گذاری

گروه خودروسازی دایملر با افزایش سهام ۳۵ درصدی به دنبال توسعه تولید تریلر و اتوبوس در بازارهای جهانی با سرمایه گذاری ۵.۹ میلیارد دلاری است.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی دایملر با افزایش ارزش سهام ۳۵ درصدی خود قصد دارد در سال جاری به تولید خودروهای تجاری ادامه دهد.

دایملر تراک هلدینگ به عنوان یک شرکت جداگانه از این خودروساز آلمانی در ماه فوریه سال میلادی جاری، ثبت و اعلام شد. این شرکت با موافقت سهام داران دایلمر در مجمه عمومی رای گیری و تشکیل شد. سهامداران به ازای داشتن هر دو سهم در دایملر یک سهم در بخش کامیون دریافت می‌کنند.

بنابراین، دایملر به مرسدس بنز گروه AG تغییر نام می‌دهد تا تمرکز اصلی خود را معطوف به تولید خودروهای ون با برند مرسدس بنز کند. این موضوع برای به چالش کشیدن تسلا و سایر رقبا در بازار صورت خواهد گرفت.

کالنیوس اولا مدیر اجرایی دایملر در این موضوع، گفت: تغییر موقعیت دایملر احتمال موفقیت این خودروساز را دو برابر افزایش می‌دهد. وی معتقد است که با این گام شجاعانه در آینده ای جدید، ما ارزش افزوده ای را با دو شرکت جداگانه با مشتریان، کارکنان، سهامداران و شرکای خود ایجاد خواهیم کرد.

گروه خودروسازی دایملر ۵.۹ میلیارد دلار سرمایه برای هلدینگ دایملر تراک تا پایان سال میلادی جاری تعیین خواهد کرد. تامین این مقدار نقدینگی دقیقا با شروع کار تولید خودروهای تجاری در این شرکت همزمان خواهد بود.

از زمان اعلام این خبر تاکنون سهام دایملر ۱۷ درصد افزایش را تجربه کرده که در بخش وسیع‌تر تولید خودروهای اروپایی جای خواهد داشت.

مارتین داوم، مدیر اجرایی هلدینگ دایملر تراک، می‌گوید: تا به کنون مجبور بودیم با یک کاروان سفر در گروه حرکت کنیم، اما اکنون با توجه به این تفکیک می‌توانیم مسیر خود را برنامه ریزی کرده و بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

از ۳۵ درصد سهام دایملر که قصد دارد در این بخش بزرگترین سازنده تریلر و اتوبوس در جهان باشد، این گروه مدعی است که ۵ درصد سود ماحصل از فعالیت این شرکت را به صندوق بازنشستگی واریز خواهد کرد.

دایملر اعلام کرد که تا ۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ ارزش مالی سهامداران هلدینگ دایملر تراک به صورت پیش فرض ۱۱.۱ میلیارد یورو بوده است.

کد خبر: ۱۰۱٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha