۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
تضمین بانکی کارشناسی شود/ بانک به منابع توجه کند
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع استان سمنان:

تضمین بانکی کارشناسی شود/ بانک به منابع توجه کند

سمنان- سعداللهی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع استان سمنان، با اشاره به قوانین جدید درباره چک و صدور ضمانت، گفت: باید مبنای کار کارشناسی در این زمینه لحاظ شود.

رستم سعداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ارائه تسهیلات در مرکز را یکی از مشکلات عمده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در سطح کشور و بالتبع استان سمنان یاد کرد و بیان داشت: باید بانک ها در تعامل با ارگان های اقتصادی به رفع مشکلات تولید بپردازند. 

وی افزود:  بسیاری از واحدها صنعتی تقاضا دارند پس از پایان تسهیلات تضامین گرفته شده به متقاضی مرجوع شود اما بانک نسبت به این مورد امتناع می ورزد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع استان سمنان ادامه داد: فعالان اقتصادی درخواست دارند مصوبات ستاد تسهیل توسط بانک ها لازم الاجرا باشد و لذا درخواست داریم که تضامین بانکی باید با توجه به منابع کارشناسی شود چرا که در حال حاضر سه برابر مبالغ تضامین از سوی بانک ها اعمال و این کار را دشوار کرده است.

به گزارش بازار،  براساس تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری منوط به اخذ گواهی‌های ‌ذیل خواهد بود: گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده، دو گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها و سایر موسسات اعتباری و سه ضوابط اجرایی این تبصره توسط سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که دریافت تضامین از چک و همچنین گواهی پرداخت بدون احتساب به توان و قدرت مالی فعالان اقتصادی، امری است که خود به یک مشکل برای تولید و فعالیت های اقتصادی بدل خواهد شد از سوی دیگر برخی معتقد هستند که این کار می تواند قوانین چک را لازم الاجرا تر کند.

کد خبر: ۹۹٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha