۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ب ام و گران‌تر می‌شود
M۳۴۰i سدانی برای هیجان اسپرت سواری

ب ام و گران‌تر می‌شود

M۳۴۰i محصول تازه نفس گروه خودروسازی ب ام و است که با قدرت بیشتر و ظاهری جذاب برای توسعه بازار سری ۳ سدان با قیمت بالا وارد بازار شده است.

بازار؛ گروه خودرو: یکی از سدان‌های محبوب و پر فروش گروه خودروسازی ب ام و، سری ۳ است. سری ۳ به دلیل طراحی خاص و یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای بازار جهانی است. این سدان محبوب هفت نسل را تاکنون روی خط تولید تجربه کرده است. نسل هفتم ب ام و سری ۳ را با نام M۳۴۰i با کد G۲۰ از سال ۲۰۱۸ وارد مدار تولید و بازارهای جهانی شد. این مدل از سری ۳ تغییرات فراوانی در قسمت‌های طراحی، بدنه، ظاهر و قوای محرکه داشته است.

ب ام و گران‌تر می‌شود

M۳۴۰i بر خلاف تغییرات فراوان رشد ابعادی اندکی را تجربه و استایل جذابی را به خود گرفته است، ظاهر کلی بدنه از سطح تخت و خطوط شارپ همراه است، این مشی طراحی سبب ایجاد شخصیت اسپرت و البته لوکس برای این خودرو شده است


M۳۴۰i بر خلاف تغییرات فراوان رشد ابعادی اندکی را تجربه و استایل جذابی را به خود گرفته است، ظاهر کلی بدنه از سطح تخت و خطوط شارپ همراه است، این مشی طراحی سبب ایجاد شخصیت اسپرت و البته لوکس برای این خودرو شده است. کاپوت نسبتا کشیده، تناسبات عالی بدنه و تغییراتی در ستون C از جمله طراحی جدید سری۳ است. این سری از ب‌ام‌و در نسخه‌های بسیاری به بازار عرضه می‌شوند، اما نسخه M۳۴۰i مدل ویژه و خاص این خودروساز آلمانی است. خودروی مذکور به واسطه چراغ‌های مشابه دندان نیش و کاپوت با خطوط تیز و برآمدگی خاص روی آن و جلوپنجره به فرم جدید ب‌ام‌و خشن و تهاجمی است.

در نمای عقب چراغ‌های افقی کشیده با گرافیک LED برجسته مشابه L و حجم پردازی خاص روی در صندوق عقب زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. هرچند که خروجی اگزوزهای ذوزنقه‌ی شکل در طرفین سپر و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی ام چاشنی اسپرت بودن را دوچندان می‌کند. M۳۴۰i رکاب‌های اسپرت، سپر با ورودی هوا در جلو، جلوپنجره مشکی پیانویی، قاب آینه‌های مشکی پیانویی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و اسپویلر کوچک روی در صندوق عقب، دیفیوزر میان اگزوزها و سراگزوز اسپرت را با خود دارد.

ب ام و گران‌تر می‌شود

کابین M۳۴۰i دارای طراحی اسپرت با ویژگی‌های لوکس هست. قرارگیری دو صفحه نمایشگر یکی ۱۰.۲۵ اینچی برای کنسول میانی و دیگری ۱۲.۳ اینچی برای مجموعه پشت آمپر فضای کاملا مدرنی را ایجاد کرده است. قطعات دکوراتیو کروم و نورپردازی LED نواری حس لوکس بودن خاصی را به سرنشینان القا می‌کند.

غربیلک فرمان برگرفته شده از نسخه‌های M ب‌ام‌و با دو پدال شیفتر منیزیومی پشت آن و دسته دنده کوچک منحصربه‌فرد ب‌ام‌و رانندگی را اسپرت می‌کند. استفاده از چرم آلکانترا و دوخت باکیفیت از دیگر ویژگی‌های کابین M۳۴۰i است. سقف سانروف بزرگ نیز برای زیباکردن جلوه کابین طراحی شده است.

پیشرانه این خودرو به نام B۵۸ شناخته می شود که با تکنولوژی تویین پاور توربو و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر حداکثر می‌تواند ۳۸۲اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند

فاصله محوری، طول و عرض خودرو به ترتیب ۲۸۵۱میلی‌متر، ۴۷۰۹میلی‌متر و ۱۸۲۷میلی‌متر سبب شده تا فضای بار این سدان کامپکت اسپرت خانوادگی باواریایی به ۴۸۰لیتر برسد. زیر کاپوت نسبتا کشیده M۳۴۰i یک موتور شش سیلندر خطی سه لیتر جا خوش کرده است. این پیشرانه موسوم به B۵۸ است که با تکنولوژی تویین پاور توربو و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندر حداکثر می‌تواند ۳۸۲اسب‌بخار قدرت و حداکثر ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند.

ب ام و گران‌تر می‌شود

 برای تولید چنین قدرت و گشتاور بالایی از توربوشارژهای دوقلو و پاشش سوخت مستقیم و نسل جدید سیستم ونوس‌های دوبل استفاده شده است. هرچند که مهندسان مکانیک ب‌ام‌و محفظه احتراق را نیز دستخوش تغییرات قرار داده‌اند تا راندمان موتور افزایش یابد. از سوی دیگر گیربکس ۸سرعته استپ‌ترونیک قدرت و گشتاور را به کمک سامانه هوشمند xDrive به چهارچرخ منتقل می‌کند.

 در زمان انتخاب حالت اسپرت پلاس و تخت گاز کردن، تنها ۴.۴ ثانیه زمان نیاز است تا از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت M۳۴۰i  ۲۵۰ کیلومتربرساعت است. پنج حالت اکو پرو، راحتی، اسپرت، اسپرت پلاس و تطبیقی در نظر گرفته شده تا رانندگی با این سدان کامپکت اسپرت باواریایی جذاب شود.

از مهم‌ترین آپشن‌های M۳۴۰i می‌توان به سیستم پایش نقاط کور، سیستم پارک هوشمند خودرو، سیستم کمکی پیشرفته رانندگی در اتوبان‌ها، کروز کنترل هوشمند، سیستم شناسایی عابران پیاده، هداپ دیسپلی، سیستم دید در شب، نمایشگر میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی و سیستم استارت روی گوشی هوشمند اشاره کرد. گروه خودروسازی ب ام و برای این نسل از سری باتوجه به عمده تغییرات اعمال شده و آپشن‌های مورد استفاده قیمت بالاتری نسبت به سایر  محصولات در نظر گرفته و حدود ۱۰۹ هزار دلار تعیین قیمت کرده است.

کد خبر: ۹۹٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha