۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
سید فیس لیفت با قوای فنی هیبریدی به بازار می‌ آید
تولید محصول هاچ بک کیا در اسلواکی

سید فیس لیفت با قوای فنی هیبریدی به بازار می‌ آید

شرکت خودروسازی کیا محصول فیس لیفت شده سید هاچ بک را با دو پیشرانه دیزلی و پلاگین هیبرید در اواخر سال ۲۰۲۲ با آغاز تولید در اسلواکی راهی بازار اروپا خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: کیا با محصول سید توانسته در بازارهای اروپا سهم ۲۸ درصدی برای خود بسازد. این خودرو با قرار گرفتن در سگمنت C محصولات فولکس واگن را تحت تاثیر قرار داده است. اما تمام ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود، شرکت خودروسازی کیا در یک به روزرسانی جدید تغییرات چشمگیری روی ظاهر این خودرو ایجاد کرده است. بارزترین تغییراتی که روی این خودرو انجام شده، تبدیل آن به محصول هاچ بک است.

در کنار این تغییر کلاس، جلوپنجره، چراغ‌های جلو، بدنه عضلانی و سپر خودرو دستخوش باز طراحی قرار گرفته‌اند. کیا در نظر دارد این محصول را به شکل یک خودرو هیبریدی پلاگین به بازار اروپا عرضه کند. سید به عنوان یک هاچ بک پنج در با تریم جی تی لاین و جی تی به دنبال توسعه بازار خود در قاره سبز است.

سید فیس لیفت با قوای فنی هیبریدی به بازار می‌ آید


تیم طراحی کیا نیز برای افزایش زیبایی این خودرو از رینگ‌های آلیاژی ۱۷ و ۱۸ اینچی به همراه پوشش‌های ضربه گیر آیرودینامیکی به دنبال توسعه زیبایی در این خودرو است. البته کل تغییرات به این بخش ختم نمی‌شود، بلکه از یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی و ۱۰.۳ اینچی در تریم‌های جی تی و جی تی لاین در کابین خودرو تعبیه شده است. این نمایشگرها قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه هوشمند اندروید و آی او اس را را نیز دارند. نکته قابل تامین اینجاست که از سیستم صوتی هشت بلندگویی، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای حتی برای سرنشینان عقب و گرم کن صندلی استفاده شده است.

در خصوص مشخصات فنی این خودرو باید گفت، سید به یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر مجهز به توربوشارژر با ۱۲۰ اسب بخار قدرت، گیربکس هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک و سیستم هیبرید پلاگین مجهز شده است. هرچند که کیا مدل دیزلی این خودرو را با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار را نیز تولید کرده، اما اقبال محصول هیبریدی در بازارهای اروپا بیشتر خواهد بود. در نسخه هیبریدی سید از یک باتری ۴۴.۵ کیلو واتی با تکنولوژی لیتیوم-پلیمر مجهز به سیستم خنک کاری آب بوده که با یک بار شارژ ۵۸ کیلومتر را پیمایش می‌کند.   این سیستم ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند.

سید فیس لیفت با قوای فنی هیبریدی به بازار می‌ آید

قدرت تولید شده در قوای محرکه این خودرو به وسیله یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه به سر چرخ‌ها منتقل می‌شود، این مورد بیانگر توسعه این نوع گیربکس‌ها در خودروهای اروپایی است.

کیا قصد دارد در ابتدای سال ۲۰۲۲ تولید این نسل از سید را در اسلواکی آغاز و در چهار ماهه سوم سال آینده به بازار عرضه کند.

کد خبر: ۹۸٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha