۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
هدایت نقدینگی، لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:

هدایت نقدینگی، لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: عدم بروز تلاطم و تنش در بازار الزامات و شرایطی دارد که از مهم ترین اقدامات پیش روی دولت برای مدیریت بازار مسکن این است که دولت باید برای مدیریت نقدینگی موجود در جامعه و سرمایه های خرد و کلان در کشور برنامه ریزی کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بازار مسکن در سال آینده، بازاری باثبات خواهد بود، گفت: با توجه به وضعیت و روند بازار، به نظر نمی رسد که قیمت مسکن در سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد و وضعیت بازار کم نوسان خواهد بود.

هدایت نقدینگی لازمه مهار بازار مسکن در سال ۹۹

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته عدم بروز تلاطم و تنش در بازار الزامات و شرایطی دارد که از مهم ترین اقدامات پیش روی دولت برای مدیریت بازار مسکن این است که دولت باید برای مدیریت نقدینگی موجود در جامعه و سرمایه های خرد و کلان در کشور برنامه ریزی کند.

نقدینگی سرگردان برای اقتصاد کشور سمی مهلک است

وی تصریح کرد: به طور حتم نقدینگی سرگردان برای اقتصاد کشور سمی مهلک است، این سرمایه ها به هر بازاری وارد شوند، آن بازار به هم ریخته و پرتلاطم می شود، بنا براین دولت باید این اعتبارات و سرمایه ها را به سمت بازار تولید مسکن هدایت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افرود: یکی از راه کارهای مدیریت بازار مسکن، افزایش تولید واحدهای مسکونی است، در این شرایط اگر تقاضا برای خرید نیز بالا برود، می توان بازار را با تزریق واحدهای جدید مدیریت کرد و مانع از افزایش چشمگیر قیمت مسکن شد.

بدری ادامه داد: متأسفانه دولت تاکنون اقدامات قابل قبولی در عرصه تولید مسکن صورت نداده و اقداماتشان تنها منحصر به طراحی طرح ملی مسکن و ثبت نام از متقاضیان بوده است، اما تاکنون اقدام عملی در این عرصه صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی اولویت اصلی دولت مدیریت نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید مسکن است تا بخشی از مشکلات بازار مرتفع شود.

کد خبر: ۹٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha