۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه هفتم کشوری را دارد
استاندار زنجان:

زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه هفتم کشوری را دارد

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه هفتم کشوری را دارد، گفت: این مهم نشان می‌دهد اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی صبح سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال زنجان در محل استانداری گفت: میزان نرخ رشد اقتصادی این استان نسبت به متوسط کشوری ۲.۱۴ درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه  زنجان در نرخ رشد اقتصادی رتبه  هفتم کشوری را دارد،اظهار کرد: این مهم نشان می دهد اشتغال خوبی در استان ایجاد شده است.

استاندار زنجان به اجرای طرح پنجره واحد سرمایه گذاری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در استان در این  خصوص انجام شده بسیار مهم است.

حقیقی بر لزوم پیگیری مصوبات کارگروه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: در این شرایط خشکسالی پرداخت تسهیلات به کشاورزان به ویژه در منطقه خدابنده باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

وی ابراز داشت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران سهم زنجان در تولید کشور از رتبه ۲۸ به ۲۵ رسیده که سه پله ارتقا پیدا کرده و این برای استان باعث افتخار است. 

استاندار زنجان گفت: حوزه فناوری و فعالیت های دانش بنیان از مزیت های استان زنجان در بخش صنعت است و امروز رشته های بین رشته ای اهمیت زیادی پیدا کرده است و باید به این رشته ها توجه شود. 

حقیقی با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی در استان با مشکلات زیادی روبه‌رور هستند ولی با تمام توان فعالیت می کنند،افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان تثبیت اشتغال را به دنبال دارد و از سال گذشته تاکنون نیروی کار گر در واحدهای تولیدی استان بیکار نشده است. 

وی بر لزوم ضرورت حفظ اشتغال موجود در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: سیاست ما تکمیل چرخه تولید و افزایش اشتغال در استان است.

کد خبر: ۹۸٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha