۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
بناهای غیرمجاز در ۲۵۱ قطعه از اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین:

بناهای غیرمجاز در ۲۵۱ قطعه از اراضی کشاورزی قزوین تخریب شد

قزوین- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در سه ماهه نخست امسال بناهای غیرمجاز در ۲۵۱ قطعه از اراضی کشاورزی استان که به شکل غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بودند، تخریب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، پرویز عبدی اظهار داشت: تخریب و قلع و قمع بناهای ایجاد شده که موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی شده بود، به موجب اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کاربری زراعی و باغی با حضور نمایندگان امور اراضی،  نیروی انتظامی، دادگستری و با همکاری اداره کل راهداری انجام شد.

وی همچنین گفت: بناهای غیرمجاز ایجاد شده در اراضی یاد شده شامل ساختمان و اتاقک، دیوارکشی، فنس کشی، نصب کانکس و خرد کردن اراضی بوده است.

عبدی اظهار داشت: با انجام این تعداد قلع و قمع بیش از چهار و نیم هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی شده و به وضعیت سابق خود بازگشتند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در مدت یاد شده همچنین ۱۷ مورد حکم قطعی قلع و قمع در مراجع قضایی در اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده اجرا شد که با انجام آن، شش هزار و ۷۰۰ متر از اراضی کشاورزی استان آزادسازی شد.

عبدی یادآور شد: براساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و خرد کردن زمین های زراعی تخلف بوده و پیگیرد قضائی به همراه دارد.

وی افزود: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و باید در راستای تامین امنیت غذایی جامعه از آنها صیانت کنیم در غیر این صورت نسل های آینده ما با مشکلات جدی روبه رو خواهند بود.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی قزوین در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز مراتب را برای رسیدگی به شماره ۱۳۱ اطلاع دهند.

کد خبر: ۹۸٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha