۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
آوانتادور در پایان خط
آخرین مدل اسپرت ایتالیایی معرفی شد

آوانتادور در پایان خط

آوانتادور محصول اسپرت و جذاب لامبورگینی به پایان خط تولید رسید، این خودروساز قصد دارد نسخه پایانی این خودرو را با طراحی ویژه و تیراژ ۶۰۰ دستگاهی عرضه بازار کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی لامبورگینی، تولید کننده محصولات اسپرت‌ای است که در دنیا سوپر اسپرت‌ها خوش درخشیده است. یکی از محصولات جذاب این خودروساز ایتالیایی، آوانتادور است که قریب به ۱۰ سال روی خط تولید این شرکت قرار داشت. لامبورگینی به تازگی آخرین نسخه از آوانتادور را به نام اولتیمائه معرفی کرده است.
اولیتمائه شاهکار هنر طراحی و مهندسی ایتالیا است که در ظاهر خود ویژگی‌های جذاب نسخه‌های اس و اس وی جی آوانتادوور را حفظ کرده است. لامبورگینی برای آخرین نسخه این محصول در قوای محرکه فنی سنگ تمام گذاشته و با یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با آرایش وی شکل و حجم ۶.۵ لیتر، قدرتی حدود ۷۸۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.
این مقدار قدرت به لطف یک گیربکس AMT هفت سرعته به سر چرخ‌ها در دو محور محرک ارسال می‌شود. صفرتا صد این خودرو در حدود ۲.۸ ثانیه است که با این اوصاف حداکثر سرعت حرکتی این خودرو ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است.
طراحان لامبورگینی برای ایجاد یک طرح ماندگار از سادگی و صراحت در فرم بدنه بر خلاف قوای فنی سرکش استفاده کرده‌اند. در ظاهر خودرو هیچ گونه طرح و المان اغراق شده به چشم نمی‌آید، این درحالی است که در عقب خودرو هم از یک باله محرک سه حالته برای بهبود شرایط آیرودینامیکی و بهبود پرفورمنس خودرو تعبیه شده است.
برای اینکه طراحی داخلی این خودرو فقط منحصر اولیتمائه باشد، لامبورگینی المان وای شکل روی صندلی، داشبورد و درها ایجاد کرده است. این درحالی است که تمام اجزای داخلی این محصول با سایر اوانتادورها یکسان بوده فقط تفاوت در بخش المان وای وجود دارد.
گغتنی است که این خودروساز ایتالیایی قصد دارد از این محصول تنها ۶۰۰ دستگاه تولید کند که از این  مقدار حدود ۳۵۰ دستگاه کوپه و مابقی آن به صورت رودستر طراحی و تولید خواهد شد.

کد خبر: ۹۷٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha