۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
اولین مرکز «سی. تی. اسکن» قرچک در بیمارستان برکت شهید ستاری افتتاح شد
با حضور مسئولان؛

اولین مرکز «سی. تی. اسکن» قرچک در بیمارستان برکت شهید ستاری افتتاح شد

قرچک- اولین مرکز « سی. تی. اسکن» قرچک با حضور مسئولان استانی و منطقه ای در بیمارستان برکت شهید ستاری این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، اولین مرکز «سی تی اسکن» قرچک پیش از ظهر پنجشنبه در بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک افتتاح شد.

رئیس بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک در این مراسم گفت: با حمایت شرکت نسیم سلامت خاتم و کمک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسؤلان شهرستانی، روز پنجشنبه اولین سی تی اسکن شهرستان قرچک در بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک افتتاح شد.

علی‌اصغر حق‌پرست افزود: شهرستان قرچک با ۳۰۰ هزار جمعیت فاقد مرکز تصویربرداری پزشکی بود و  مردم برای دریافت این خدمات به شهرهای ورامین، پاکدشت و تهران مراجعه می‌کردند و همچنین نبود مرکز تصویر برداری در درون بیمارستان زنجیره خدمات به بیماران  را قطع می کرد و مجبور به انتقال بیمار به خارج از بیمارستان بودیم.

وی تصریح کرد: در نهایت با کمک بسیار خوب شرکت نسیم سلامت خاتم و برای افزایش خدمات به بیماران و مردم شریف شهرستانهای قرچک، ورامین و پیشوا مرکز تصویربرداری پزشکی با بهترین کیفیت در کمترین زمان خریداری و نصب شد.

حق‌پرست بیان کرد: در این راستا بعد از احداث ساختمان با مبلغ ۲۰ میلیارد ریال، تجهیزات سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو خریداری و مراحل نصب نیز به اتمام و امور آزمایشی نیز با موفقیت انجام شد.

رئیس بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک اظهار کرد: با افتتاح این مرکز ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر در بیمارستان اعم از پزشک و متخصصان، روزانه ۱۰۰ نفر می‌توانند از خدمات سی‌تی‌اسکن بهره‌مند شوند.

ساختمان سی‌تی‌اسکن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید
فرماندار قرچک نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: افتتاح مرکز سی‌تی‌اسکن و ارتقای خدمات بیمارستان اگرچه حق مردم قرچک است و باید زودتر از این صورت می‌گرفت، اما در هر صورت اتفاق مبارکی است که از مراجعه مردم این منطقه برای دریافت خدمات به شهرهای اطراف جلوگیری می‌کند.

بهمن خطیبی افزود: شهرستان قرچک با ۳۰۰ هزار جمعیت دارای یک بیمارستان ۷۹ تختخوابی است که در سال ۹۷ افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید اما دارای کاستی‌هایی بود که زنجیره خدمات یکپارچه در بیمارستان را قطع می‌کرد و از این جمله امکانات می‌توان به نبود سی‌تی‌اسکن اشاره کرد که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

فرماندار قرچک گفت: احداث ساختمان سی‌تی‌اسکن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و تجهیزات سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو خریداری و نصب شده است.

وی گفت: با افتتاح این مرکز ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر در بیمارستان اعم از پزشک و متخصصان، روزانه ۱۰۰ نفر می‌توانند از خدمات سی‌تی‌اسکن بهره‌مند شوند.

خطیبی گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم در راستای ارتقای سرانه‌های بهداشت و درمان در مناطق محروم به ویژه این شهرستان گام‌های مؤثری برداشت و از جمله مهمترین اقدامات می‌توان به ساخت این بیمارستان، احداث یک مرکز خدمات جامع سلامت، احداث دو پایگاه سلامت شهری و روستایی، بازسازی، نوسازی و ارتقای خدمات دهی ۱۰ مرکز و پایگاه بهداشتی، راه‌اندازی دو پایگاه اورژانس و راه‌اندازی سه مرکز تخصصی شامل آزمایشگاه، مرکز مشاوره و واحد طب کار اشاره کرد.

کد خبر: ۹۷٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha