۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
افزودن ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور طی ۸ سال گذشته
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد

افزودن ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت کشور طی ۸ سال گذشته

نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۲۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت برق کشور اضافه شد.

به گزارش بازار، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه ششم ظرفیت‌سازی ۲۴ هزار و ۳۳۷ مگاوات برق آغاز شد افزود: این که می‌گویند دلیل مشکلات مردم متعادل نبودن عرضه و تقاضاست بی‌انصافی است.

نوبخت گفت: اگرچه اکنون مردم با مشکل کمبود برق مواجه هستند، اما عده‌ای اظهارنظرهای نادرستی مبنی براینکه متاسفانه هیچ اقدامی برای افزایش ظرفیت برق در این دولت صورت نگرفته مطرح می‌کنند که متاسفانه از رسانه ملی هم مطرح شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در طی برنامه ششم، ۲۴ هزار و ۳۳۷ مگاوات ظرفیت‌سازی شروع شد، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۲۰ هزارمگاوات طی هشت سال گذشته به ظرفیت نیروگاهی برق ما اضافه شد.

نوبخت افزود: در کمکی که به صنعت برق صورت گرفته، دولت ۲۱ هزار میلیارد تومان طی سال‌های ۹۷ تا سال ۹۹ بدهی صنعت برق را تقبل کرد، چرا که معتقد بود قیمت مگاوات برقی که عرضه می‌شود کمتر از قیمت تمام شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی سه سال ۹۷ و ۹۸ و ۹۹, ۱۰ هزارمیلیارد تومان سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آنچه را که از بابت افزایش قیمت برق دریافت کرده به صنعت برق برگرداند تا صنعت برق بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

نوبخت گفت: آنچه که مشخصا طی دولت دوازدهم نیروگاه افتتاح شد شامل بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی قشم، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو، همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی و شیروان، سیکل ترکیبی هنگام، کاسپین، هریس، سبلان، خرم آباد، جهرم، آریان، زرند، عسلویه و ارومیه می‌باشد که این‌ها همه سیکل‌های ترکیبی است که مقدار آن‌ها ۳۸۴۶ مگاوات است و وارد مدار شده یا قبل از اتمام دولت دوازدهم وارد می‌شود.

وی افزود: ما اکنون در عرضه و تقاضای برق عدم توازن داریم که باعث قطع برق می‌شود و باعث تاسف است،، اما اینکه بگویند طی سال‌های گذشته هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشده و نیروگاه جدیدی ساخته نشده حرف نادرستی است.

نوبخت درباره حقوق بازنشستگان گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین جزو احکام برنامه ششم بود که دولت باید لایحه آن را تقدیم مجلس می‌کرد، این کار از یکی دوسال پیش شروع شده و اکنون در حال اجراست، اما بازنشستگان انتظار داشتند علاوه بر آنچه در دولت انجام شده لایحه آن نیز به مجلس برود که این اتفاق افتاده و در اختیارمجلس است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درخصوص اقدامات دولت برای سیستان بلوچستان دراوضاع کرونایی گفت:صدمیلیارد تومان برای اینکه این تجهیزات را برای استان سیستان بلوچستان فراهم کنیم پرداخت شد و طی هماهنگی که با استاندا رصورت گرفت هرنوع نیازی برای مقابله با کرونا دراستان سیستان بلوچستان است دولت آمادگی لازم را دارد.

کد خبر: ۹۷٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha