۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
چین، بزرگترین بازار خودرو جهان مشتری ندارد
کاهش فروش نیسان و هوندا

چین، بزرگترین بازار خودرو جهان مشتری ندارد

بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چین، فروش خودرو در این کشور بیش از ۱۶ درصد در ماه ژوئن کاهش یافته است.

بازار؛ گروه خودرو: براساس اطلاعات منتشره در چین، فروش کلی خودرو در بزرگترین بازار خودرو جهان در ماه ژوئن کاهش یافته است. به دنبال این کاهش خودروسازان ژاپنی همچون هوندا موتور و نیسان موتور به ترتیب ۱۷ درصد و ۱۶.۳ درصد کاهش فروش داشته اند.

شرکت خودروسازی هوندا میزان فروش خود را در ماه ژوئن ۱۱۸ هزار و ۱۶۸ دستگاه خودرو اعلام کرده است. همچنین نیسان موتور نیز در بیانیه ای اعلام کرده که در این ماه ۱۱۴ هزار و ۶۰۵ دستگاه خودرو در چین فروخته است.

انجمن تولیدکنندگان اتومبیل چین (CAAM) نیز روز گذشته اعلام کرد که بر اساس بررسی های انجام شده انتظار داشتند فروش خودرو در چین در ماه ژوئن به ۱.۹۳ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته ۱۶.۳ درصد کاهش داشته است.

البته در این میان شرکت جنرال موتورز که فقط فروش سه ماهه چین را گزارش می کند، اعلام کرده که بین آوریل و ژوئن بیش از ۷۵۰، ۰۰۰ فروخته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه تنها افت فروش نداشته بلکه با افزایش ۵.۲ درصدی فروش نیز مواجه شده است.

گفتنی است کاهش فروش خودرو در بزرگترین بازار خودرو جهان بعد از شیوع دنباله دار بیماری کرونا آغاز شده و خیلی از خودروسازان را با مشکل تامین مواد اولیه تا فروش محصولاتشان مواجه کرده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha