۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷
سدهای ارغون و خاییز با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی در آستانه آبگیری
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد:

سدهای ارغون و خاییز با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی در آستانه آبگیری

بوشهر- محمدی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از آبگیری سدهای ارغون و خاییز در استان بوشهر خبر داد و گفت: برای تکمیل این سدها بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در راستای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا تمام ظرفیت مالی و پشتیبانی موجود را به کار گرفته و امیدواریم در کمترین زمان شاهد افتتاح پروژه‌ها بویژه در زمینه سدسازی باشیم.

وی افزود: چندین سد به طور همزمان در سطح استان در دست اجرا هستند که سد دالکی با پیشرفت ۳۵ درصدی در صورت تامین اعتبار به موقع، در کمترین زمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: سد دالکی با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون متر مکعب و با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین پروژه توسعه منابع آب استان بوشهر است و در صورت تکمیل این سد، علاوه بر تامین آب شرب مردم، بیش از ۲ میلیون اصله نخل نیز از آب این سد برخوردار می‌شوند.

محمدی به تلاش برای تکمیل سدهای ارغون و خاییز اشاره کرد و گفت: سد ارغون دارای طول تاج ۲۵۰ متر و عرض ۶ متر و بیش از ۲ میلیون متر مکعب حجم مخزن است و بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد هزینه شده است.

وی بیان کرد: سد ارغون در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به فضل خدا آماده آبگیری و بهره‌برداری است که با تلاش شبانه‌روزی امیدواریم بزودی این مهم محقق شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر ابراز داشت: سد خاییز نیز با طول تاج ۶۱۰ متر و عرض ۱۰ متر و با حجم مخزن ۱۶ میلیون متر مکعب، از سدهای مهم استان است که بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این سد هزینه شده است.

محمدی افزود: سد خاییز بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده آبگیری است.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی سد ارغون در دشتستان و سد خاییز در تنگستان، موجبات تامین آب شرب و کشاورزی مردم به ویژه در منطقه کلمه و اهرم می‌شود و به فضل خدا به زودی شاهد افتتاح این سدها و استفاده از آب ذخیره شده خواهیم بود.

کد خبر: ۹۷٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha