۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
اولویت‌های وزارت نفت دولت سیزدهم؛ از ضرورت توجه به حقوق پرسنل مناطق عملیاتی تا جلوگیری از بحران گاز
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

اولویت‌های وزارت نفت دولت سیزدهم؛ از ضرورت توجه به حقوق پرسنل مناطق عملیاتی تا جلوگیری از بحران گاز

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس توجه به حقوق پرسنل مناطق عملیاتی ضروری دانست و گفت: اگر وزارت نفت دولت آینده بلافاصله جلوی افت فشار مخازن گازی را نگیرد سال‌های آتی با بحران گاز رو به رو خواهیم شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد مرادی با اشاره به موضوعاتی که وزارت نفت دولت سیزدهم باید در اولویت خود قراردهد، گفت: وزیر نفت آینده برای پیشبرد امور باید در وهله اول تعامل خوب و تخصصی با مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون انرژی داشته باشد ضمن آنکه تمرکز بر افزایش تولید فرآورده‌های نفتی با هدف قطع وابستگی به کشورهای دیگر و همچنین تمرکز برای ایجاد اشتغال و ثروت برای  کشور از ضروریاتی است که وزارت نفت دولت آینده باید به آن توجه کند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاصله گرفتن از خام‌فروشی با ساخت پتروپالایشگاه‌ها و تکمیل پالایشگاه‌های نیمه کاره از دیگر موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کمبود گاز در کشور و احتمال بالای رو به رو شدن با بحران گاز در سال‌های پیش رو، گفت:  اگر امروز برای افزایش تولید گاز اقدامی نشود چند سال آینده نمی‌توان جلوی قطعی گاز را گرفت، همان طور که اکنون راهی جزء قطع منطقه‌ای برای مدیریت توزیع برق وجود ندارد به همین منظور وزارت نفت دولت آینده باید با هدف جلوگیری از "افت فشار گاز در میدان گازی پارس جنوبی و  کاهش تولید گاز در سطح کشور از همان ابتدا برنامه‌ریزی کرده و برنامه‌ها را اجرایی کند، همچنین باید سهم ایران از میادین گازی مشترک با کشورهای همسایه را استیفا کرد.

مرادی با اشاره به ضایع شدن حق و حقوق کارکنان بخش عملیاتی وزارت نفت، مسئله مهم دیگری که دولت جدید باید آن را مدنظر قرار دهد، رسیدگی به وضیعت حقوقی این پرسنل عنوان کرد.  

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: متاسفانه یکی از مسائل دیده شده در تمام دولت‌ها ضعف در بانکرینگ (اصطلاحی است که برای عملیات سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و سایر شناورها در دریا بکار می‌رود) است چراکه نتوانستیم سهم خود را در بانکرینگ از همسایه‌ها بگیریم لذا امیدواریم دولت آینده بتواند با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه رشد کند چراکه حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بانکرینگ منطقه را به خود اختصاص داده‌ایم که سهم بسیار ناچیزی است.

کد خبر: ۹۷٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha